ברוש בוועדת הכספים: "צריך לחזק את טבע״

נשיא התאחדות התעשיינים: יש סיכוי שטבע תסגור את המפעל שלה באירלנד ובמקומו תציל את המפעל בירושלים". מאות מעובדי טבע מפגינים כעת מול משרד ראש הממשלה


12:22 ,19.12.2017 מאת: מערכת פורט2פורט

על רקע ההתקפות נגד חברת טבע והקריאה לשלול ממנה את הטבות המס שקיבלה מהמדינה לאורך השנים, נשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש, קרא הבוקר (ג') בוועדת הכספים של הכנסת "לחבק את חברת טבע ולחזק אותה". לדברי ברוש, "אם נעשה זאת, יש סיכוי גבוה כי טבע תבחר לסגור את המפעל שלה באירלנד, ובמקומו להציל את מפעל בירושלים". ברוש הוסיף כי ועדת הכספים כבר הוכיחה את כוחה בעבר, כמי שמסוגלת למנוע סגירה של מפעלים, וכך עליה לפעול גם כיום על מנת לשמור על תעשיית טבע בישראל ולהגן עליה מההתקפות.

 

בהמשך ברוש ביקר את התנהלותם של חלק מחברי הכנסת, שקראו לשלול הטבות מס מטבע. "טבע היא חברה פרטית שנמצאת במשבר מטורף, ולכן היא צריכה לצמצם בכ- 50 אחוז את כמות העובדים שלה ברחבי העולם. אם היא לא תעשה זאת, היא עלולה לקרוס, על כל ההשלכות השליליות העצומות שיהיו לכך על המשק והחברה בישראל. לכן הדגש שלנו צריך להיות על איך אנחנו עוזרים לטבע להיחלץ מהמשבר, ולא על איך אנחנו פוגעים בה אף יותר. הקריאות של חלק מחברי כנסת לשלול הטבות מס מטבע, רק יצרו נזק, כי זה כבר לא רלוונטי מה החברה קיבלה בעבר, ובכל מקרה כל מה שהיא קיבלה עד היום היה על פי החוק לעידוד השקעות הון, וכל החברות הגדולות שמייצאות זכאיות לאותן הטבות. ולסיכום עלינו לזכור שטבע זה לא רק מפעל - זו יוזמה ישראלית שצמחה פה במדינה מאפס, והפכה להיות אחת החברות הגדולות בעולם. אנחנו צריכים לשמור עליה, ולא להבריח אותה מכאן".

 

נציין כי בשעה זו, ולקראת הפגנת הענק שתתקיים בשעה 13:00 במקביל לפגישתם של נתניהו ומנכ"ל טבע שולץ, מתכנסים מאות מעובדי טבע מול משרד ראש הממשלה בירושלים לזעקה גדולה, במחאה על תכנית הפיטורים ההמונית בטבע ולמען התעשייה הישראלית כולה. מההסתדרות הכללית נמסר כי מאות רבות של עובדים נוספים עושים את דרכם אל המקום מכל רחבי הארץ.