ברוש אירח את הנשיא סרקוזי לסמינר עסקי

במפגש בו השתתפו כמאה אנשי עסקים מצרפת דנו בדרכים להגברת שתה"פ הכלכלי בין צרפת לישראל. במפגש השתתפו, מלבד 300 תעשיינים ואנשי עסקים מישראל, גם נגיד בנק וישראל וכן הנשיא פרס


00:00 ,24.06.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

במפגש בו השתתפו כמאה אנשי עסקים מצרפת דנו בדרכים להגברת שתה"פ הכלכלי בין צרפת לישראל. במפגש השתתפו, מלבד 300 תעשיינים ואנשי עסקים מישראל, גם נגיד בנק וישראל וכן הנשיא פרס
 
שרגא ברוש, נשיא התאחדות התעשיינים אירח היום את ניקולא סרקוזי, נשיא צרפת יחד עם 100 אנשי עסקים צרפתיים למפגש עסקי במעמד נשיא המדינה, מר שמעון פרס. במפגש, דנו בדרכים להגברת שתה"פ הכלכלי בין צרפת לישראל. במפגש, שנערך במלון מצודת דוד בירושלים, השתתפו נגיד בנק ישראל, הפרופ' סטנלי פישר ו-300 תעשיינים ואנשי עסקים מישראל.
 
ברוש קרא לאנשי עסקים מצרפת, לשלש את ההשקעות בישראל תוך שנתיים, מכחצי מיליארד יורו בשנת 2008, לכ-1.5 מיליארד יורו בשנת 2011.
 
ברוש ממליץ לאנשי העסקים מצרפת להשקיע בישראל בעיקר בתחומי התשתיות, התקשורת, הקלינטק, המו"פ, התעופה, הרכב והאנרגיה. ברוש הביע את בטחונו כי בעקבות מדיניות המיסים החדשה שעומדת להיות מאושרת ע"י הממשלה, במסגרתה מס החברות אמור לרדת ל-20%, תהפוך ישראל להיות יעד אטרקטיבי להשקעות, כמו גם לחברות הצרפתית.
 
ברוש גילה כי מאז שנת 2005 לא בוצעה אף השקעה צרפתית משמעותית בישראל. לדבריו, מתוך כ-34 מיליארד יורו שמשקיעה צרפת מחוץ לאיחוד האירופי - 1.5% בלבד מההשקעה מגיע לישראל כ-400 - 500 מיליון יורו בשנה. הוא הוסיף, כי מדינות האיחוד בכללותן, משקיעות כ- 419 מיליארד  אירו בשנה מחוץ לאיחוד - מתוכם שברי אחוזים בלבד מושקעים בישראל . זאת כאשר יותר מ-90% מההשקעות הזרות הישירות בארץ הן מארה"ב.
יצויין, כי נשיא התאחדות התעשיינים שרגא ברוש ונשיאת התאחדות התעשיינים בצרפת, חתמו הבוקר על מזכר לשיתוף פעולה כלכלי בין שני הארגונים.
 
נשיא התאחדות התעשיינים משוכנע כי הגברת שיתוף הפעולה בין היצואנים הישראליים לבין עמיתיהם מצרפת תביא להגדלת היצוא לצרפת בשיעור של 10% לשנה ב-5 השנים הקרובות. כך שבשנת 2013, היצוא של ישראל לצרפת יכול להגיע ל-1.95 מיליארד דולר.
 
ברוש הביע את תמיכתו בתוכניתו של  סרקוזי לחיזוק הקשרים בין מדינות הים התיכון ואף הציע את עזרת הסקטור הפרטי בקידום התוכנית. במקביל לחיזוק הקשרים בין מדינות הים התיכון, הדגיש ברוש, את החשיבות להתקדמות בילטראלית בין ישראל לאיחוד בכל הקשור לנושאים הכלכליים.
 
ברוש הדגיש, כי ישראל הינה המדינה הראשונה מבין  השותפות במדיניות השכנות האירופית, המשתתפת בתכנית התחרותיות והחדשנות (CIP), המשמשת את הנציבות האירופית לעידוד חדשנות, יזמות וצמיחת עסקים קטנים ובינוניים.