בקרוב ייחתם צו ההרחבה להסכם הקיבוצי לביטוח פנסיוני מקיף במשק

על ההסכם יחתום שר התמ"ת אלי ישי במעמד יו"ר לשכת התאום של הארגונים הכלכליים שרגא ברוש ויו"ר ההסתדרות עופר עיני. הרפורמה בפנסיה תכנס לתוקפה ב-1 בינואר 2008


00:00 ,25.12.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

על ההסכם יחתום שר התמ"ת אלי ישי במעמד יו"ר לשכת התאום של הארגונים הכלכליים שרגא ברוש ויו"ר ההסתדרות עופר עיני. הרפורמה בפנסיה תכנס לתוקפה ב-1 בינואר 2008
 
טקס חתימה על צו ההרחבה להסכם הקיבוצי לביטוח פנסיוני מקיף במשק ייחתם ביום א' הקרוב על ידי סגן רוה"מ ושר התמ"ת אלי ישי ובמעמד יו"ר לשכת התאום של הארגונים הכלכליים שרגא ברוש ויו"ר ההסתדרות עופר עיני.
 
סגן רוה"מ ושר התמ"ת אלי ישי יחתום ביום ראשון (30/12/07) על צו ההרחבה להסכם הקיבוצי לביטוח פנסיוני מקיף במשק זאת במעמד יו"ר לשכת התאום של הארגונים הכלכליים שרגא ברוש ויו"ר ההסתדרות החדשה עופר עיני ובכירי לשכת התיאום של הארגונים הכלכלים, והסתדרות העובדים הכללית.
 
הסכם הפנסיה נחתם ב-19 ביולי 2007 על ידי לשכת התיאום של הארגונים הכלכלים, והסתדרות העובדים הכללית לבקשת סגן רוה"מ ושר התמ"ת אלי ישי נעשה תיקון לפיו יזכו העובדים לפנסיה בתום 6 חודשי עבודה החל משנת 2009.
 
ביום 19.12.07 התקיימה ישיבת הוועדה המייעצת לשר התמ"ת בעניין צווי ההרחבה, בראשותו של הממונה הראשי על יחסי העבודה, עו"ד שלמה יצחקי. הוועדה המליצה פה אחד לשר התמ"ת להרחיב את ההסכם  הקיבוצי הכללי לפנסיית חובה.
 
מדובר במעמד רב חשיבות הנושא אופי היסטורי שכן בעצם חתימת סגן רוה"מ ושר התמ"ת אלי ישי על צו ההרחבה, יורחב ההסכם ויוחל על כלל העובדים שאין להם כיום הסדר פנסיוני במקום עבודתם.
 
ההסכם הקיבוצי לביטוח פנסיוני מקיף במשק כולל חובת ביטוח פנסיוני לכל עובד שאין לו ביטוח פנסיוני מיטיב. הפרשות המעביד והעובד לקרן הפנסיה יחלו בהדרגה משנת 2008 ועד שנת 2013 ועד למקסימום של 15%. העובד יהיה זכאי לביטוח הפנסיוני ולביצוע ההפרשות מיד בתום 6 חודשים מתחילת העבודה, למעט בתקופת מעבר בשנה הראשונה, בה העובד יהיה זכאי כאמור לאחר 9 חודשים. עובד שיתקבל לעבודה כשהוא מבוטח בביטוח פנסיוני יהיה זכאי לביצוע ההפרשות לאחר שלושה חודשי עבודה רטרואקטיבית מיום כניסתו לעבודה.
 
שר התמ"ת החליט מצדו כי בד בבד עם הוצאת הצו, ימנה ועדת פיקוח על צו ההרחבה לנושא הפנסיה, על פי  חוק הסכמים קיבוציים שתפקידה יהיה לפקח על יישום מלא של הוראות הצו והענקת פנסיה לכל העובדים במשק.
 
השר אלי ישי הורה למנכ"ל משרדו, רו"ח גבריאל מימון ולממונה על יחסי עבודה במשרדו, עו"ד שלמה יצחקי להקים צוות משותף עם נציגי המעסיקים וההסתדרות להערכות משותפת לקראת תחילת ישום הסכם הפנסיה והבקרה עליו.
 
החל מיום 1/1/08 תכנס לתוקפה הרפורמה בפנסיה.