בעלי עסקים בצפון יוצאים נגד עסקת החבילה

תוקפים את עסקת החבילה שנחתמה אתמול וטוענים "במקום לעזור למפעלים בפריפריה כדי שיוכלו להמשיך ולהעסיק עובדים, הממשלה מנסה להרוס את מי שעדיין מחזיק מעמד"


00:00 ,24.06.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

תוקפים את עסקת החבילה שנחתמה אתמול וטוענים "במקום לעזור למפעלים בפריפריה כדי שיוכלו להמשיך ולהעסיק עובדים, הממשלה מנסה להרוס את מי שעדיין מחזיק מעמד"
 
אחוז הבלתי מועסקים ברבעון הראשון של 2009 בצפון הארץ, כולל חיפה, טיפס ל- 8%. מתנגדים בעיקר  לחבילת החקיקה בדיני עבודה המוצעת במסגרת חוק ההסדרים. נשיא לשכת המסחר והתעשיה חיפה והצפון:  "פגיעה בעסקים בעקבות הצעות החקיקה - תפגע בסופו של דבר בעובדים עצמם"
 
"במקום לעזור למפעלים בפריפריה כדי שיוכלו להמשיך ולהעסיק עובדים, הממשלה מנסה להרוס את מי שעדיין מחזיק מעמד" כך תקפו בעלי עסקים בצפון את עסקת החבילה במשק שנחתמה אתמול בין האוצר, ההסתדרות ולשכת התיאום של הארגונים הכלכליים. בעלי העסקים החליטו על כינוס חירום שייערך ביום שלישי הקרוב בחיפה.
 
"אנחנו  חורקים שיניים במאמץ שלא להגיע לפיטורים" אומר גד שפר, נשיא לשכת המסחר והתעשייה חיפה והצפון, "אבל אנחנו מצפים מהממשלה שאם לא תסייע, לפחות לא תחמיר את המצב. לצערנו הרב, התוכנית שחתמו עליה קברניטי המשק, לא נותנת שום מענה אמיתי למצוקה הכלכלית בפריפריה".
 
"איננו נגד העובדים" מדגיש שפר "אנחנו נגד הריסת העסקים העצמאיים באמצעות הכנסת קומיסרים לעסקים. אם יבדקו, ימצאו שבמגזר שלנו עובדים זוכים ליחס עדיף. לא נסכים שבכל מפעל או בית עסק ימונה קומיסר מטעם ההסתדרות, שיוכל להיכנס לחברה ולעשות בה כרצונו. פגיעה בעסקים כפי שצפויה מהצעות החקיקה - תפגע בסופו של דבר בעובדים עצמם. כבר היום המצב הכלכלי בצפון קשה. ברבעון הראשון של השנה הגיע שיעור האבטלה באזור חיפה והצפון ל-8 אחוזים, אבטלה גבוהה מהממוצע הארצי. ההשפעה ההרסנית של החקיקה בדיני עבודה תגרום לקריסת עסקים ולגידול חמור באבטלה".