בכירי המשק חתמו על אמנה משותפת לקידום שוויון הזדמנויות בעבודה

בטקס במעמד נשיא המדינה ורעייתו ובהשתתפות יו״ר ההסתדרות, שרת הכלכלה, נציבת שוויון הזדמנויות בעבודה וראשי המגזר העסקי חתמו הנוכחים על אמנה שקוראת להעסקה של כל הקבוצות המרכיבות את החברה. השרה ברביבאי: ״השוויון בתעסוקה הוא יעד אסטרטגי לאומי״


08:02 ,07.02.2022 מאת: מערכת פורט2פורט

בטקס בבית הנשיא בירושלים נערך אמש (א׳) אירוע ״חותמים על גיוון בתעסוקה״ – שבמרכזו חתימה על אמנה משותפת לקידום שוויון הזדמנויות בתעסוקה.

 

האירוע התקיים במעמד נשיא המדינה ורעייתו יצחק ומיכל הרצוג, ובהשתתפות יו״ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, שרת הכלכלה והתעשייה אורנה ברביבאי, נציבת שוויון הזדמנויות בעבודה מרים כבהא, נשיאת בית הדין הארצי לעבודה ורדה וירט ליבנה, יו״ר נשיאות המגזר העסקי דובי אמיתי, יו״ר נשיאות המעסיקים והעסקים בישראל רון תומר ונציב שירות המדינה פרופ' דניאל הרשקוביץ. האמנה קוראת להעסקה מגוונת בקרב כלל הקבוצות המרכיבות את החברה הישראלית ולחזון לשוק עבודה מגוון.

 

מתוצאות סקר עמדות הציבור בנושא שוויון תעסוקתי בישראל שנערך ביוזמת נציבות שוויון הזדמנויות בעבודה, עולה כי האווירה בחברה הישראלית מייצרת שוק עבודה בו מעסיקים ועובדים מעדיפים לעבוד עם עובד/ת ומנהל/ת הדומה להם, יותר מאשר כזה המשתייך למגזר או מגדר אחר. זאת, למרות שמחקרים רבים הוכיחו במהלך השנים כי מגוון תעסוקתי מייצר מגוון מחשבתי מתוך עולמות תוכן ותרבויות שונות, המביאים לצמיחה של עסק (יותר מעסק המאופיין בחד-גוניות).

 

שרת הכלכלה והתעשייה, האלופה במיל׳ אורנה ברביבאי, אמרה במהלך האירוע: ״השוויון בתעסוקה הוא יעד אסטרטגי לאומי. נוכח הפערים המאתגרים, עלינו לשתף פעולה ולעודד מעסיקים להגברת הגיוון בתעסוקה כדי להבטיח שוויון מלא לא רק בקבלת האחר, אלא גם בתנאי העסקה שווים, בסביבת עבודה מאפשרת ובזכות להתפרנס בכבוד״.

 

במסגרת נאומו הודה יו״ר ההסתדרות ארנון בר-דוד לכל השותפות והשותפים שנכחו בטקס על כך שנרתמו לחזון ואמר: ״שוק העבודה הוא תמונת ראי לחברה שלנו, והדאגה לגיוון בתעסוקה מהווה מפתח להתפתחות ולצמיחה שתגיע לכל קבוצות האוכלוסייה. גיוון זה לא רק עניין של מה פוליטיקלי קורקט ומה לא - אלא ערך חשוב שיכול לחזק את החברה הישראלית, לנקות אותה מגזענות ממוסדת ולנפץ דעות קדומות שאין להן מקום. כאנשים שנפלה בחלקם הזכות להוביל ולהשפיע, זו האחריות של כולנו לקדם מרחב ציבורי שבו כל אחד וכל אחת ירגישו בטוחים ויקבלו ביטוי שמכבד את הייחודיות שלהם״.

 

נציבת שוויון הזדמנויות בעבודה מרים כבהא: ״האמנה עליה חתמנו עם ההסתדרות וארגוני המעסיקים מהווה קריאה לפעולה וליצירת מהלכים שמהווים את הצעד הראשון בדרך לשינוי שיהדהד בכל ארגון וחברה במשק הישראלי״.

 

יו״ר נשיאות המגזר העסקי דובי אמיתי: ״נשיאות המגזר העסקי רואה בגיוון התעסוקתי דוגמה למקום שבו נפגשים ערכים חברתיים, אינטרסים לאומיים ותועלות עסקיות. במישור החברתי והמשקי כאחד, המרקם החברתי הייחודי של ישראל מחייב את הצבת ערך השילוב בכדי לאפשר צמיחה ומיצוי הפוטנציאל התפקודי של המשק. נכון ל-2019 עלה כי חברות שבהן התקיים גיוון תעסוקתי, הרווחיות הייתה של 36% יותר מהחברות שבהן לא התקיים גיוון. אני מאמין ששילוב הכוחות שיצרנו בהקמת הפורום הכלכלי חברתי וה-Business Roundtable ייצרו שינוי אמיתי, ואני קורא לכל חבריי להוביל את ערך הגיוון לעולם המעשה״.