אריק זאבי למען רכישת מוצרים כחול-לבן

קמפיין חדש של מטה כחול-לבן במשרד התמ"ת, בשיתוף התאחדות התעשיינים וההסתדרות קורא לרכוש מוצרים ישראלים ולסייע בהגברת התעסוקה


00:00 ,11.12.2012 מאת: מערכת פורט2פורט

מטה כחול-לבן במשרד התמ"ת, בשיתוף התאחדות התעשיינים וההסתדרות, עולים בקמפיין לעידוד רכישת תוצרת כחול-לבן ובכך לסייע להגברת התעסוקה.

בקמפיין, שיעלה תחת הסיסמא "כשאתם בוחרים תוצרת ישראלית, אתם תורמים ליצירת מקומות עבודה – וזו בחירה טובה", ישתתף כפרזנטור הג'ודוקא לשעבר אריק זאבי. הקמפיין יתמקד בהגברת המודעות ליצירת מקומות עבודה כתוצאה מרכישת מוצרים תוצרת כחול-לבן, לתרומה לעסקים ולמשק ולצרכנות נבונה.

שר התמ"ת שלום שמחון: "צריכת תוצרת כחול-לבן מהווה הבעת תמיכה וסולידריות חברתית של הצרכנים במועסקים בתעשייה הישראלית. התעשייה המקומית נוגעת לכולנו וזה הזמן לעודד בחירה במוצרים מתוצרת ישראל, כשהם מתאימים באיכות ובמחיר לצרכן".

מטה כחול-לבן במשרד התמ"ת פועל במהלך כל השנה לסייע לצרכנים הישראלים בזיהוי מוצרי כחול לבן, בהגברת השקיפות והצרכנות הנבונה ובהעלאת המודעות לתועלת שבהעדפת רכישת מוצרים המיוצרים בישראל כמנוף ליצירת מקומות עבודה והגברת התרומה לעסקים הקטנים והבינונים, המהווים 99% מהעסקים בישראל ולמשק כולו. הפעילות כוללת פעולות חינוך בבתי ספר, הסברה, סימון מוצרים באתרי אינטרנט, פעילות מול התעשייה ועוד.

סקר משרד התמ"ת שבוצע בינואר 2012 מצא כי על אף העלייה בתחושת הציבור לגבי יוקר המוצרים הישראלים, 86% מהמשיבים (מתוך 1,200 משתתפים בסקר) מעדיפים לרכוש מוצר ישראלי בהינתן איכות ומחיר זהים למוצר תוצרת חוץ; ו-37% יסכימו לשלם עד 10% יותר עבור מוצר ישראלי בהינתן איכות זהה.

נשיא התאחדות התעשיינים צביקה אורן: "אני מברך על שיתוף הפעולה הפורה של התאחדות התעשיינים עם מטה כחול-לבן במשרד התמ"ת וההסתדרות. הקמפיין הינו בעל חשיבות רבה לקידום התעשייה והמשק הישראלי. על הצרכן הישראלי לראות ברכישת תוצרת כחול-לבן ערך עליון וגאווה לאומית, שכן כל מוצר ישראלי שנרכש מאפשר ליצור מקומות עבודה חדשים ומעודד צמיחה במשק. גם אנו, בהתאחדות התעשיינים, ערבים זה לזה".

בהתאחדות התעשיינים הוסיפו כי הם ממליצים ליצרנים לסמן את מוצריהם בתווית כחול לבן, על מנת לעודד רכישת מוצרים תוצרת הארץ .

יו"ר ההסתדרות עופר עיני: "אין ספק שרכישת תוצרת כחול-לבן מביאה לשגשוגו של המשק. המודעות לרכישת כחול-לבן לא תמיד קיימת ויש להפוך אותה לסוג של תרבות צרכנית. אני חושב שגם הממשלה חייבת לתת העדפה לכל יצרן מקומי שמביא ליצירת מקומות תעסוקה ראויים לעובדים, במיוחד באזורי פריפריה".