איגוד תעשיות האלקטרוניקה והמידע יצטרף להתאחדות התעשיות - טקס החתימה נערך אתמול

איגוד תעשיות האלקטרוניקה והמידע הכולל כ-300 חברות הייטק, (אלקטרוניקה, תוכנה וסטארט-אפים) יצטרף להתאחדות התעשיות. טקס החתימה נערך אתמול (21 ספטמבר) בהשתתפות עשרות תעשיינים.על ההסכם חתמו עודד טירה, נשיא התאחדות התעשיינים ועמי אראל, יו"ר נשיאות איגוד תעשיות


00:00 ,22.09.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
איגוד תעשיות האלקטרוניקה והמידע הכולל כ-300 חברות הייטק, (אלקטרוניקה, תוכנה וסטארט-אפים) יצטרף להתאחדות התעשיות. טקס החתימה נערך אתמול (21 ספטמבר) בהשתתפות עשרות תעשיינים.

על ההסכם חתמו עודד טירה, נשיא התאחדות התעשיינים ועמי אראל, יו"ר נשיאות איגוד תעשיות האלקטרוניקה והמידע.

על פי ההסכם, התאחדות התעשיינים מכירה באיגוד תעשיות האלקטרוניקה והמידע, כגוף שהינו המייצג הבלעדי של תעשיות האלקטרוניקה, המידע והתוכנה בישראל. איגוד תעשיות האלקטרוניקה והמידע, יכיר בהתאחדות התעשיות, כגוף המייצג הבלעדי של כלל התעשייה בישראל.

יצויין, כי בשנים האחרונות פועלת התאחדות התעשיינים להקמת "התאחדות התעשיות" אליו יוכלו להצטרף נציגי איגודים ועמותות בעלי מעמד משפטי ועצמאי, זאת בנוסף להתאחדות התעשיינים. בימים אלה, אמורה התאחדות התעשיות להרשם כעמותה על פי חוק העמותות.

בזמן הקרוב, תקבע התאחדות התעשיות את חזונה ודרכה. התאחדות התעשיות לא תהיה "ארגון מעסיקים" ולא תהיה גוף יציג בכל הקשור ליחסי עבודה.

התאחדות התעשיות הינו ארגון המאגד את האיגודים והארגונים המייצגים את התעשיות בישראל. מטרותיו הן לפעול לפיתוח התעשייה בישראל; לקידום התעשיינים ומפעליהם; להגן על תוצרת הארץ; לעודד היצוא הישראלי; לפעול לאיחודם של התעשיינים בישראל לייצוגם בפני ממשלת ישראל, בפני גופי שלטון מרכזיים, בפני גופי שלטון מקומיים ובפני מוסדות כלכלה וכספים; ליזום פעולות חקיקה בעניינים הנוגעים לתעשייה ולמשק; לייצג תעשיינים בפני מוסדות וארגונים בישראל ובחו"ל; לעודד את התחרות החופשית; להגן על ענייניהם החוקיים של החברים בהתאחדות התעשיות; להסדיר את היחסים בינם לבין עצמם ולספק שירותים לתעשיינים וליצואנים.

נשיאות התאחדות התעשיות תורכב מנציגי האיגודים שיהיו חברים בהתאחדות התעשיות, ע"פ משקלם היחסי; נשיא התאחדות התעשיות יבחר בשיטת האלקטורים. ע"פ ההסכם בין התאחדות התעשיינים לבין איגוד תעשיות האלקטרוניקה והמידע, נשיא התאחדות התעשיינים המכהן בתפקידו במועד חתימת הסכם זה, יבחר כנשיא התאחדות התעשיות הראשון בתקופה שתחפוף את תקופת נשיאותו בהתאחדות התעשיינים.

יצויין, כי התאחדות התעשיות לא תעסוק בנושא יחסי עבודה קיבוציים, ולא תחתום על הסכמי קיבוציים מכל סוג שהוא בשם חבריה. במבנה החדש, התאחדות התעשיינים תשאר בעלת מעמד של ארגון מעסיקים יציג ותמשיך לפעול בתחום מערכת יחסי עבודה בשירות ויצוג המפעלים שירצו בכך בתחום זה.

לגוף העל החדש (התאחדות התעשיות) תהיה נשיאות, ועד הפועל, וועדות, למעט ועדת עבודה. הרכב המוסדות בהתאחדות התעשיות יהיה עפ"י המשקל היחסי של הגופים החברים בגוף המשותף.

התאחדות התעשיות תוכל לצרף לשורותיה איגודים נוספים חיצוניים או עמותות, בעלי מעמד משפטי עצמאי, ובתנאי שתקנוניהם אינם סותרים את התקנון של התאחדות התעשיות. חברי איגודים מצטרפים יוכלו לבחור ולהיבחר למוסדות המשותפים של התאחדות התעשיות.