איגוד לשכות המסחר: ההסתדרות חושפת חולשתה

זאת בתגובה לדרישת ההסתדרות למחוק את עתירת האיגוד לביה"ד הארצי לעבודה שכן האיגוד אינו חתום על ההסכם המקורי. "ההסתדרות נתפסת לעניין שולי"


00:00 ,25.05.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

זאת בתגובה לדרישת ההסתדרות למחוק את עתירת האיגוד לביה"ד הארצי לעבודה שכן האיגוד אינו חתום על ההסכם המקורי. "ההסתדרות נתפסת לעניין שולי"
 
"יש להצטער על כך שההסתדרות נתפסת לעניין שולי של שגיאה שנפלה בכתב הבקשה הראשון של איגוד לשכות המסחר. אכן האיגוד אינו חתום על ההסכם המקורי האוסר על ההסתדרות ליזום חקיקה חד צדדית, אולם ההתחייבות הייתה התחייבות מהותית של ההסתדרות המגדירה את דרך ביצועם של שינויי חקיקה במשק שההסתדרות הכללית קיבלה כלפי המגזר העסקי כולו. התחייבות עקרונית זו היתה ביוזמת ההסתדרות ועל פיה נקבע כי שינויים ביחסי עבודה לא יעשו כתוצאה מיוזמת חקיקה חד צדדית, אלא רק בדרך של משא ומתן ובהסכמה".
 
כך אמר הבוקר אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, בתגובה לדרישת ההסתדרות הכללית למחוק את עתירת האיגוד לבית הדין הארצי לעבודה.
 
איגוד לשכות המסחר הכיר בהסכם זה מיד עם חתימתו ואימץ אותו בפועל. הדבר בא לידי ביטוי בעצם כך שהאיגוד ניהל משא ומתן על הסכם פנסיית חובה לכלל המשק מול ההסתדרות במקום לנקוט בדרך של חקיקה ממלכתית. מרגע שהתברר לאגף המשפטי באיגוד לשכות המסחר כי נפלה שגיאה בתום לב הוא הודיע על כך מיד לבית הדין.