איגוד לשכות המסחר הגיש בקשה דחופה לביה"ד לעבודה למתן צווי מניעה זמניים וקבועים כנגד השביתה המתוכננת

בבקשה נטען כי השימוש בזכות השביתה בכלל ובשביתת אהדה בפרט, כאמצעי לחץ, מהווה הרחבה בלתי מידתית של זכות השביתה. עוד נטען בבקשה כי שביתה כללית נעדרת כל הצדקה משפטית ומוסרית


00:00 ,27.02.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

בבקשה נטען כי השימוש בזכות השביתה בכלל ובשביתת אהדה בפרט, כאמצעי לחץ, מהווה הרחבה בלתי מידתית של זכות השביתה. עוד נטען בבקשה כי שביתה כללית נעדרת כל הצדקה משפטית ומוסרית
 
איגוד לשכות המסחר הגיש הבוקר, 27 בפברואר, בקשה דחופה לביה"ד הארצי לעבודה בירושלים בדרישה להוציא צו מניעה זמני וקבוע, עד למתן סעד סופי, האוסר על שביתה בשירותים הציבוריים החיוניים המשרתים את חברי איגוד לשכות המסחר ובכלל זה נמלי הים והאוויר, מכס, מכון התקנים, חשמל, בזק ומקורות. זאת לקראת השביתה המתוכננת מחר.
 
בבקשה נטען כי השימוש בזכות השביתה בכלל ובשביתת אהדה בפרט, כאמצעי לחץ, מהווה הרחבה בלתי מידתית של זכות השביתה מעל ומעבר להיקפה ולמהותה. "מתן הכשר לשביתה כזו חותר תחת יסודות עקרונות השביתה. ככל זכות גם השביתה היא זכות יחסית ולא אבסולוטית".
 
עוד עולה מהבקשה, כי שביתה כללית בהתחשב בנזקיה ובמאמצי השלטון המרכזי להביא לפתרון הבעיה בחודשים האחרונים נעדרת כל הצדקה משפטית ומוסרית. "בהתאם לדפוס הפעולה שהתווה כבוד בית הדין במהלך החודשיים האחרונים, להביא לפתרון המשבר ניכר כי השלטון המרכזי  עשה כברת דרך ארוכה ופעל בתקופה קצרה מאוד תוך השקעת משאבים  ומאמצים בלתי נלאים וכנים לתיקון המצב.
 
זאת ועוד, "שומא על כל מי שדאגתו לזכויות העובדים לאפשר למהלכים אלה להמשך עד לפתרון אמיתי וכולל של התופעה, תוך מיגורה מן השורש אחת ולתמיד, ולא על דרך מתן פתרון  זמני, אשר רק ינציח את הבעיה, לפי שיטתה של ההסתדרות בהניפה את איום נשק השביתה כללית".
 
"יתרה מכך, אותן רשויות מקומיות בהן קיימת עדיין בעיית ההלנה עולה כי שיעור גביית הארנונה בהם נמוך באופן משמעותי מהממוצע הארצי, כאשר תשלומים אלה מהווים כאמור מרכיב גדול בהכנסותיהן של הרשויות המקומיות ובמסוגלותן לשלם את שכר עובדיהם. את תוצאות מחדליהן של הרשויות המקומיות בגביית ארנונה בניהול כושל וממילא במילוי חובתן לשלם את שכר עובדיהם במועד, אסור שתגולגלנה לכתפי הממשלה ולכלל ציבור האזרחים".
 
בבקשה נטען עוד כי "אין לקבל עוד מצב בו המגזר העסקי והציבור הרחב המשלמים מסים לרשויות המקומיות, ושעד כה כבר 'תרמו' את חלקם בהזדהות עם מאבקם הצודק של העובדים בשביתה הקודמת, צריכים לשוב לשלם את המחיר הקשה והפוגעני של שביתה. זאת במיוחד לנוכח העובדה שאין לאותו ציבור כל קשר לסכסוך".
 
יש לציין כי מבדיקת האיגוד עולה כי עלות יום השביתה למשק נאמדת בכ-500 מיליון שקל.