תאגיד חישתיל חתם על הסכם להקמת משתלה בדרום אפריקה

המשתלה החדשה תגיע להיקף של 50 דונם ותספק שתילי ירקות לחקלאים המקומיים. לחישתיל יש בנוסף חמש משתלות נוספות באיטליה, יוון ותורכיה


00:00 ,24.04.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

המשתלה החדשה תגיע להיקף של 50 דונם ותספק שתילי ירקות לחקלאים המקומיים. לחישתיל יש בנוסף חמש משתלות נוספות באיטליה, יוון ותורכיה
 
תאגיד משתלות חישתיל, יצרן השתילים לחקלאות ולנוי הגדול בישראל, חתם על הסכם להקמת משתלה בדרום אפריקה. מנהל חטיבת מו"פ ופרויקטים בחו"ל בחישתיל, גדי אלסר, מסר שהמשתלה תוקם בשיתוף עם יזמים פרטיים בצפון המדינה, בלבו של אזור לגידול ירקות.
 
לדברי אלסר, המשתלה תגיע להיקף של 50 דונם ותספק שתילי ירקות לחקלאים המקומיים, עם דגש על חקלאים המשווקים את תוצרתם לשוק האיכותי של רשתות שיווק ויצוא. על פי התוכנית יוקמו בהמשך משתלות נוספות ברחבי דרום אפריקה עד לחופים הדרומיים של היבשת.
 
המשתלה בדרום אפריקה תהיה המשתלה ה-11 של חישתיל. כיום יש לחישתיל חמש משתלות בישראל וחמש נוספות באיטליה, יוון ותורכיה. כל המשתלות בחו"ל הן בשיתוף עם גורמים מקומיים, המשווקים את מוצרי חישתיל לחקלאים המקומיים.
 
תאגיד משתלות חישתיל, שהוקם לפני 31 שנים, עוסק בגידול שתילים משלב הזריעה ועד לגיל ממוצע של כשישה שבועות. הודות לכך נחסך מהחקלאי השלב הקריטי של הנביטה שבו הצמח רגיש במיוחד ופגיע למזיקים ומחלות. מאז הקמת חישתיל עבר רובו המכריע של חקלאי ישראל לרכישת שתילים וויתרו על הזריעה הישירה בשדה. במדינות האחרות בהן חישתיל פעילה נמצא תהליך זה בעיצומו.
 
בשנים האחרונות החדירה חישתיל למשתלות בישראל ובחו"ל את גידול השתילים המורכבים. במסגרת תהליך זה מורכבים שתילי הירקות על גבי מערכת שורשים חזקה יותר. השתילים המורכבים עמידים למחלות ולכן נזקקים לכמות מופחתת של חומרי הדברה. התוצאה היא תהליך גידול בריא יותר הן לצרכן והן לחקלאי. סדרת השתילים המורכבים כוללת אבטיחים, מלונים, מלפפונים, עגבניות, חצילים ופלפל.