שר התמ"ת יציע לחברות צרפתיות לפתוח מרכז מו"פ בארץ

במסגרת הגעתו לטקס הצטרפות ישראל לארגון ה-OECD ייפגש השר עם חברות ענק צרפתיות. בן אליעזר: עלינו להוכיח את חברותנו בארגון ולהתקדם בשלל המדדים


00:00 ,25.05.2010 מאת: מערכת פורט2פורט

במסגרת הגעתו לטקס הצטרפות ישראל לארגון ה-OECD ייפגש השר עם חברות ענק צרפתיות. בן אליעזר: עלינו להוכיח את חברותנו בארגון ולהתקדם בשלל המדדים
 
שר התעשייה, המסחר והתעסוקה, בנימין (פואד) בן אליעזר, ינצל את הגעתו לטקס הצטרפות ישראל לארגון ה-OECD ביום ה' הקרוב עם רה"מ בנימין נתניהו, בכדי לערוך מספר פגישות עם חברות ענק צרפתיות, ביניהן פרנס טלקום ואלקטל לוסנט וכן במפגש עם תעשיינים צרפתיים. אל פגישותיו יצטרף גם מנכ"ל משרדו שרון קדמי, ואת יום הדיונים המעשיים הראשון בארגון תוביל סגנית השר אורית נוקד.
 
שר התמ"ת בן אליעזר אמר לקראת צאתו ל-OECD, כי ההצטרפות לארגון טומנת בחובה הזדמנות רבה לכלכלה הישראלית, אך גם חובה גדולה ביותר. "משרד התמ"ת הוביל את מרבית הפעילות מול ה-OECD, וכעת זה הזמן להוכיח את חברותנו בו, ואת היכולת להתקדם בשלל המדדים, ובעיקר בהקטנת הפערים החברתיים והקטנת שיעור העוני".
 
השר בן אליעזר הוסיף כי בכוונתו לשים דגש חשוב על הטמעת דרכי הפעילות והתכנון של הארגון בעבודת המשרד, והסתמכות על הידע והמחקר האיכותיים של הארגון להשבחת פעילותינו.
 
משרד התמ"ת הוא למעשה המשרד עם מוטת הפעילות הגדולה מקרב משרדי הממשלה בקרב ה-OECD, כאשר עיקר הפעילות מתמקדת כעת בשילוב המשרד כשחקן פעיל בארגון, ולתרום לדיוניו. כבר היום הדרג המקצועי של המשרד פעיל מאוד במספר רב של ועדות ועומד על כ-20, כאשר הצפי לאחר ההצטרפות הוא חברות בכ-35 ועדות.
 
בפגישה עם בכירי חברת "פרנס טלקום" בבוקר יום ה', יפעל השר להעמיק את הקשר של החברה בנושאי במחקר ופיתוח עם ישראל. לחברה מעל 190 מיליון לקוחות ב-32 מדינות המשתמשים בשירותי אינטרנט, טלוויזיה ותקשורת סלולארית. מתוכם 132 מיליון לקוחת הינם של שירותי הסלולר, ו-13.5 מליון משתמשים בשירותי מידע בפס רחב. השר בן אליעזר יציג בפני בכירי החברה את האפשרות לחתימת הסכמים לשיתופי פעולה במו"פ וכן יספר אודות הסיוע שניתן על ידי ממשלת ישראל לחברות בינ"ל להקים מרכזי מו"פ בארץ.
 
השר בן אליעזר יבקש מבכירי אלקטל לוסנט, חברה צרפתית המתמחה במתן פתרונות להעברת נתונים, קול ווידאו,   להעמיק את הקשרים שבין החברה לחברות ישראליות, להצטרף לתכנית המו"פ של המדען הראשי בתמ"ת, וכן לבחון הקמת מרכז מו"פ בארץ.
 
בהמשך היום צפוי להתקיים מפגש עם כארבעים תעשיינים צרפתיים, יחד עם נשיא התאחדות התעשיינים שרגא ברוש. המפגש הינו יוזמה של הגב' ואלרי הופנברג, שליחה מיוחדת של הנשיא הצרפתי ניקולא סרקוזי לנושא קידום השלום במזרח התיכון בדגש על פיתוח כלכלי, חינוך וסביבה.
 
לצד מפגשים אלו, ישתתף לראשונה מנכ"ל התמ"ת, שרון קדמי, בכינוס לא פורמלי של שרי סחר ממדינות ה-OECD. במפגש ישתתף מנכ"ל ארגון הסחר העולמי (WTO), פאסקל לאמי, נציב הסחר של האיחוד האירופי וכן נציגי ברזיל, דרום אפריקה, הודו, ארגנטינה ואינדונזיה.