שר העבודה של ה-EU: ישראל לא מנצלת מספיק את אפשרויות השת"פ עם הקהילה האירופית

במהלך מפגש עם שרגא ברוש סוכם להגביר את שיתוף הפעולה בנושאים של שיפור תנאי עבודה, שוויון בתעסוקה בין גברים לנשים, בטיחות בעבודה ועוד


00:00 ,11.03.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

במהלך מפגש עם שרגא ברוש סוכם להגביר את שיתוף הפעולה בנושאים של שיפור תנאי עבודה, שוויון בתעסוקה בין גברים לנשים, בטיחות בעבודה ועוד

ישראל לא מנצלת מספיק את אפשרויות שיתוף הפעולה עם הקהילה האירופית, יש עדיין הרבה מה לעשות. הקהילה האירופית רוצה להעמיק את שיתוף הפעולה עם ישראל ועם הקהילה העסקית שלה. כך אמר אתמול  ולאדימיר ספידלה, שר העבודה של האיחוד האירופי, בפגישה עם שרגא ברוש, נשיא התאחדות התעשיינים ויו"ר לשכת התאום של הארגונים הכלכליים. הפגישה נערכה בבית התעשייה בתל אביב.
 
ספידלה הוסיף כי לאיחוד האירופי כלי מימון שהקהילה העסקית של ישראל יכולה להיעזר בהם בכל הנוגע לקיום סמינריונים, מפגשים טכנולוגיים ועוד.
 
ברוש ציין כי למגזר העסקי של ישראל אינטרס רב להגדיל את שיתוף הפעולה עם הקהילה האירופית וכי הסקטור העסקי של ישראל מעוניין בשדרוג היחסים הכלכליים עם אירופה ולזכות במעמד הדומה לזה של עמיתיו באירופה. הכוונה היא ליהנות מהאפשרות להשתתף בתוכניות אירופאיות ולהתקבל כחברים או משקיפים בגופים אירופאים כלכליים.
 
גד פרופר, יו"ר לשכת המסחר ישראל האיחוד האירופי, אמר במפגש כי אירופה עדיין לא גילתה את הפוטנציאל הישראלי, כפי שהאמריקאים והאסייתיים גילו. הוא הציע למנות נציג בקהילה האירופית שיציג את הצד הישראלי לאירופאים ואת הפוטנציאל הכלכלי העצום הטמון בישראל, בדומה למה שעושה לשכת המסחר ישראל - האיחוד האירופי.
 
במפגש סוכם להגביר את שיתוף הפעולה בנושאים של שיפור תנאי עבודה, שוויון בתעסוקה בין גברים לנשים, בטיחות בעבודה ועידוד התעסוקה בפריפריה.
 
במפגש הוצע כי יערך בישראל סמינר משותף עם האירופים בנושאי חינוך, עבודה ואיכות סביבה, בשיתוף שרים, המגזר העסקי של ישראל, ההסתדרות ונציבים באיחוד האירופי. בסמינר ידונו בדרכים המעשיות לשיתוף פעולה בנושאים אלה.
 
בפגישה השתתפו גם יהודה טלמון, נשיא לה"ב, יאיר רוטלוי, יו"ר ועדת העבודה של לשכת התאום, טלי ליבני, נשיאת נעמ"ת ונציגים מההסתדרות, עמי כהן, שי תקן ונואף מסאלחה.
 
יצוין כי בשנת 2007 גדל היצוא התעשייתי (ללא יהלומים) של ישראל לאיחוד האירופי ב-19.4% לעומת השנה  שקדמה לה והוא הסתכם ב-12.32 מיליארד דולר. מדובר בעיקר ביצוא מכונות וציוד חשמלי, מוצרי תעשיות כימיות, פלסטיק, גומי ועוד.
 
היבוא  התעשייתי (ללא יהלומים) של ישראל מהאיחוד האירופי גדל בשנת 2007 ב-14.9% לעומת 2006 והוא הגיע ל-16.54 מיליארד דולר. מדובר בעיקר ביבוא ציוד חשמלי ומכונות, מוצרים תעשיות כימיות מתכות פשוטות, פלסטיק, גומי, תכשירי מזון ועוד.