עפ"י הנחיית הנהלת המכס החלו מהבוקר לשחרר את כל המטענים המעוכבים

אמש אמורה הייתה להתקיים פגישה בין ועד עובדי המכס לבין ההנהלה ; הפגישה לא יצאה אל הפועל ובמקביל לכך הוציאה הנהלת המכס הוראה להתיר את כל המטענים שעוכבו על ידי עובדי המכס ; עודד טירה קורא להגיש תביעות נזיקין אישיות נגד אבי אדרי


00:00 ,03.12.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
אמש אמורה הייתה להתקיים פגישה בין ועד עובדי המכס לבין ההנהלה ; הפגישה לא יצאה אל הפועל ובמקביל לכך הוציאה הנהלת המכס הוראה להתיר את כל המטענים שעוכבו על ידי עובדי המכס ; עודד טירה קורא להגיש תביעות נזיקין אישיות נגד אבי אדרי

הנהלת אגף המכס ומע"מ הוציאה אתמול בלילה הנחייה להתיר את כל המטענים המעוכבים. וכך, החל משעות הבוקר החלו משתחררים סחורות בנמלי הים, ואילו בממן משתחררות הסחורות, ללא שום הפרעה מצד עובדי המכס, החל מהשעה 11 בבוקר לערך.

עוד נמסר כי שחרור המטענים שעוכבו על ידי עובדי המכס התנהל ללא בעיות בנמלי הים. לעומת זאת, החל משעות הבוקר התייצבו עובדי המכס על רמפות השחרורים בממן ואספו את טפסי ההתרה שהיו ברשות הנהגים שבאו לשחרר הסחורות. בכך בעצם נמנע תהליך השחרור של המטענים בממן, למגינת ליבה של הנהלת ממן. מר אלי דלאל, מנכ"ל ממן, הדגיש כי מאחר ועובדי המכס אספו לרשותם את טפסי ההתרה, לא היתה שום אפשרות מצד עובדי ממן להמשיך בתהליך השחרור. מר דלאל אף הדגיש כי עובדי ממן ממשיכים לעבוד כרגיל ואינם מעורבים כלל בסכסוך העבודה הקיים במשק בין הממשלה וההסתדרות.

מר אבי אדרי, יו"ר ועד עובדי המכס, אישר את דבר הפגישה הלילית שלא נתקיימה לבסוף ואמר : "הפגישה לא יצאה אל הפועל מאחר ועובדי המכס זועמים על חוסר הידברות עימם. מטרתנו שמישהו ישמע אותנו. אנחנו אנשי חוק ופועלים במסגרת החוק. אין לנו כוונה לפגוע חלילה לא במשתמשים, ולא בסוכני המכס".

בתגובה על כך שניתנה הוראה ע"י הנהלת המכס לשחרר את כל המטענים המעוכבים, טוען מר אדרי כי השאלה היא האם זה במסגרת החוק לשחרר ללא בדיקה. "כך כל אחד לוקח את החוק לידיים, ומי שמבצע את השחרורים אינו בודק את התכולה. אנו רואים זאת כחוסר אחריות".


עודד טירה קורא להגיש תביעות נזיקין אישיות נגד אבי אדרי

"ועד עובדי המכס מתנהג בכוחניות ובחוסר אחריות, שולף את נשק השביתה והעיצומים חדשות לבקרים, תוך פגיעה שיטתית בעובדי המגזר העסקי - שהם רוב העובדים במשק וכן פגיעה ביצוא וביבוא". כך האשים עודד טירה נשיא התאחדות התעשיינים ויו"ר לשכת התאום של הארגונים הכלכליים.

טירה קורא לחברי התאחדות התעשיינים, הנפגעים מהעיצומים, להגיש תביעות נזיקין אישיות נגד אבי אדרי - יו"ר ועד עובדי המכס ונגד שאר חברי הוועד, בבתי המשפט האזרחיים.

נשיא התאחדות התעשיינים קורא גם לשר האוצר, בנימין נתניהו להאיץ את החקיקה נגד שביתות בשירותים חיוניים לסחר החוץ של ישראל ולכאלה הגורמים לאבטלה.