עיצומים במשרד החקלאות: מיום ראשון יסגרו נמלי הים והאויר לתוצרת חקלאית

השירותים הוטרינרים והשירותים להגנת הצומח לא יתנו אישורים ליצוא של פירות, ירקות, פרחים ותוצרת חקלאית אחרת וליבוא של בעלי חיים, חיטה, מספוא ועוד. כמו כן תפסק פעילות הפיקוח של יחידת הפיצו"ח של משרד החקלאות


00:00 ,28.12.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

בעקבות שביתת עובדי משרד החקלאות יסגרו החל מיום ראשון נמלי הים והאוויר של ישראל ליצוא ויבוא של תוצרת חקלאית
 
בעקבות שביתת עובדי משרד החקלאות יסגרו החל מיום ראשון הקרוב (31 בדצמבר) נמלי הים והאוויר של ישראל ליצוא ויבוא של תוצרת חקלאית. עובדי השירותים הוטרינרים והשירותים להגנת הצומח לא יתנו אישורים ליצוא של פירות, ירקות, פרחים ותוצרת חקלאית אחרת וליבוא של בעלי חיים, חיטה, מספוא ועוד. כמו כן תפסק פעילות הפיקוח של יחידת הפיצו"ח של משרד החקלאות. העובדים ביחידות המשרד יתייצבו לעבודתם, אך לא יתנו מענה טלפוני ולא יקבלו קהל.
 
במוצאי שבת צפויה להגיע לנמל אילת אוניה שעליה 5000 עגלים המיועדים למשקי פיטום בישראל וברצועת עזה. הועד הארצי של עובדי משרד החקלאות הנחה את הוטרינרים שלא להעניק אישור לפריקת האוניה והורדת העגלים לחוף.
 
הבוקר החלו עובדי השירותים הוטרינרים בעיצומים שבמסגרתם לא ניתנים אישורים להובלה ושחיטה של בקר וצאן. חלק מבתי המטבחיים המשיכו היום בשחיטת בקר וצאן שנמצאים במכלאות שלהם ושהאישורים לשחיטתם ניתנו בימים הקודמים, אולם עד יום ראשון תפסק שחיטת הבקר והצאן בישראל וצפוי מחסור חריף בבשר, שיוחרף בשל חג הקרבן המוסלמי שיצוין בתחילת השבוע.
 
הועד הארצי של עובדי משרד החקלאות החליט על העיצומים החריפים בתאום עם יו"ר ההסתדרות הכללית, עופר עיני ויו"ר הסתדרות עובדי המדינה, אריאל יעקובי וזאת בשל קידום התוכניות לקיצוצים ופיטורים בשירותים הוטרינרים ובשרות ההדרכה על ידי הנהלת משרד החקלאות, כולל ביטול מעמדם של השירותים הוטרינרים כיחידת סמך נפרדת.
 
יו"ר הועד הארצי של עובדי משרד החקלאות, רפי אליאסי, אמר שהשירותים הוטרינרים הם יחידת עלית של ממשלת ישראל והוכיחו עצמם בהצלחה במאבק במחלות בעלי החיים שהיו בשנים האחרונות: שפעת העופות, הפרה המשוגעת, הפה והטלפיים, סלמונלה, בענף הדגים ועוד. אלמלא הפעילות המהירה והיעילה של השירותים הוטרינרים היה יכול להיגרם נזק בריאותי חמור לציבור ונזקים של עשרות ומאות מיליוני שקלים לחקלאים ולמדינה. במקום לחזק את השירותים הוטרינרים ולהוקיר את העובדים הממשלה רוצה להשליך את חלקם לרחוב ולספח את האחרים למשרד החקלאות, כך שעצמאותם תפגע. זהו משחק באש שעלול לעלות לכולנו ביוקר ולכן לא ניתן לזה לקרות.
 
אליאסי ציין שצמצום שרות ההדרכה יפגע בראש ובראשונה בחקלאים הקטנים בפריפריה שאינם מסוגלים לשכור שירותים של מדריכים פרטיים.