עודד טירה לשר אולמרט: לא לסגור את הנספחות הכלכלית בדרום - אפריקה

במכתב לשר אולמרט טוען טירה, כי ההחלטה על סגירת הנספחות היתה טעות חמורה שעלולה לסכן את כל מערכת היחסים בין ישראל לדרום - אפריקה שנבנו בעמל רב בשנים האחרונות.


00:00 ,28.06.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
טירה טוען - סגירת הנספחות הינה טעות חמורה, עמל של שנים עלול לרדת לטמיון; בשליש הראשון של 2004 גדל היצוא לדרום - אפריקה בכ-9% לכ-66 מליון דולר.

עודד טירה, נשיא התאחדות התעשיינים מבקש משר התמ"ת אהוד אולמרט לפעול לשינוי ההחלטה ולא לסגור את הנספחות הכלכלית בדרום - אפריקה.

במכתב לשר אולמרט טוען טירה, כי ההחלטה על סגירת הנספחות היתה טעות חמורה שעלולה לסכן את כל מערכת היחסים בין ישראל לדרום - אפריקה שנבנו בעמל רב בשנים האחרונות.

טירה הביע חשש, כי סגירת הנספחות הכלכלית בדרום - אפריקה, עלולה להתפרש כיצירת קשר בין נושאים כלכליים לנושאים פוליטיים - דבר לו התאחדות התעשיינים מתנגדת ללא עוררין, כמו למשל ביחסים בין מדינת ישראל עם האיחוד האירופי.

הוא ציין, כי אם תיסגר הנספחות הכלכלית בדרום - אפריקה, הדבר עלול להיתפס ע"י השלטונות שם כמהלך עויין עם פרשנויות בעלות השלכות שליליות על עתיד היחסים הכלכליים והמסחריים בין שתי המדינות.

נשיא התאחדות התעשיינים מדגיש, כי דרום - אפריקה היא המנהיגה הכלכלית של היבשת, וכי ולאחרונה דרום - אפריקה שואפת לחזק ולהרחיב את יחסי הסחר עם מדינת ישראל ובמקביל להשיג הסכמות במישור המדיני. להתאחדות התעשיינים, כמייצגת את התעשייה בישראל, יש את האינטרס המובהק לשמור על מערכת יחסים תקינה ועמידה לטווח הארוך עם דרום - אפריקה.

נשיא התאחדות התעשיינים סבור, כי אם הסיבה לסגירת הנספחות הכלכלית היא חסכון בהוצאות, ניתן להמשיך את הפעילות ברמת עלויות נמוכה יותר ע"י ביטול הנספחות מחד, אך הצבת אדם בתוך השגרירות שיהווה כתובת לאנשי עסקים ואנשי ממשל שם, מאידך.

יצויין, כי בשליש הראשון של 2004 גדל היצוא לדרום - אפריקה בכ-9%, לעומת התקופה המקבילה אשתקד והסתכם בכ-66 מליון דולר. מדובר בעיקר ביצוא מוצרי תעשיות כימיה, מכונות וציוד חשמלי.

במקביל, בתקופה זו נרשם גידול של 100% ביבוא מדרום אפריקה, שהסתכם בכ-133 מליון דולר, לעומת התקופה המקבילה אשתקד. עיקר היבוא נרשם בענף המתכות הפשוטות, מכונות וציוד חשמלי.