נתניהו האריך בשנתיים כהונתו של יובל רכלבסקי כממונה על השכר

שר האוצר בנימין נתניהו החליט להאריך בשנתיים את כהונתו של הממונה על השכר והסכמי עבודה יובל רכלבסקי. רכלבסקי מונה לתפקיד במארס 99' ועמד לסיים את כהונתו ב-31 באוקטובר


00:00 ,24.10.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
שר האוצר בנימין נתניהו החליט להאריך בשנתיים את כהונתו של הממונה על השכר והסכמי עבודה יובל רכלבסקי. רכלבסקי מונה לתפקיד במארס 99' ועמד לסיים את כהונתו ב-31 באוקטובר; לפיכך, הוא יוכל להישאר בתפקידו עד 31 באוקטובר 2006. רכלבסקי אמר אתמול כי אין זה ודאי שהוא ימצה את תקופת ההארכה והוא עשוי לפרוש למגזר הפרטי.

רכלבסקי הצליח, לראשונה בתולדות המשק, להגיע להסכם עם ראשי ההסתדרות. במסגרת ההסכם 90% מ-700 אלף העובדים במגזר הציבורי ויתרו על 4% משכרם והסכימו לדחות חלק מתוספות השכר כדי "לעודד את הצמיחה במשק". בעקבות מו"מ שניהל הסכימה גם הסתדרות המורים לקיצוץ בשכר, עד יולי 2005.

אף שמ-2001 נשחק ריאלית השכר במגזר הציבורי ב-4%-3%, יחסיו של רכלבסקי עם יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, שלמה שני, נחשבים לטובים מאוד.

באוצר אמרו אתמול שההחלטה באה גם בעקבות כוונתו של נתניהו למנותו למוביל המו"מ עם ועדי העובדים בנמלי הים - אחד המגזרים הבעייתיים במשק. נציג אחר של המדינה, הממונה על התקציבים באוצר לשעבר, אורי יוגב, לא הצליח לקדם את המגעים.