נשיא איגוד לשכות המסחר: "ההסתדרות הורסת שיטתית את כלכלת המדינה"

אוריאל לין ציין כי לאחר השביתה הממושכת בנמלי הארץ, המשק הישראלי לא יוכל לשאת במחירה של שביתה נוספת. "יחסי סחר החוץ של ישראל מתערערים. מעמדה בעולם ככלכלה אמינה נפגע אנושות. קווי יצור, בעקבות השביתות, מוצאים לחו"ל ואלפי עובדים כבר איבדו את פרנסתם"


00:00 ,12.09.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
לין: "אם יש להסתדרות סכסוך בנוגע לשכרם של עובדי הרשויות, היא צריכה למקד את מאבקה בתחום זה ולא להשתמש בכך כעילה להשבתה כללית נוספת של המשק"

אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, תקף היום בחריפות את החלטת ההסתדרות הכללית להכריז על סכסוך עבודה כללי במשק. "ההסתדרות הורסת שיטתית את כלכלת המדינה. זוהי שוב הוכחה שאצבעה על הדק השביתות קלה מאוד. אם יש להסתדרות סכסוך בנוגע לשכרם של עובדי הרשויות המקומיות, היא צריכה למקד את מאבקה בתחום זה ולא להשתמש בכך כעילה להשבתה כללית נוספת של המשק. סכסוכים הנוגעים להפרת הסכמי עבודה, כטענת ההסתדרות, בוודאי ואפשר להביאם להכרעה בפני בתי המשפט".

לין ציין כי לאחר השביתה הממושכת בנמלי הארץ, המשק הישראלי לא יוכל לשאת במחירה של שביתה נוספת. "יחסי סחר החוץ של ישראל מתערערים. מעמדה בעולם ככלכלה אמינה נפגע אנושות. קווי יצור, בעקבות השביתות, מוצאים לחו"ל ואלפי עובדים כבר איבדו את פרנסתם. עשרות אלפים נוספים יאבדו את מקור פרנסתם אם השביתות תמשכנה".

לדעת לין, ההסתדרות הכללית צריכה היום להפנות את משאביה וכוחותיה להתוויית סדר ומשמעת בשורותיה שלה ולגרום לכך שצווים והחלטות של בתי המשפט יבוצעו על ידי כלל העובדים ללא יוצא מן הכלל. "יש דרכים נוספות לנהל מאבק על זכויות העובדים, גם מבלי שמשתמשים בקלות כה רבה בנשק ההרסני של השביתות", סיכם לין.