נחנך בית המכס המרכזי בנתב"ג

המתחם הנייטרלי אמור לתת מענה לפעילות שחרור מטענים בסביבת עבודה רוויית מסופים. רפי גבאי: אני מאמין שהשירות והתפוקות יהיו יותר טובים החל מיום ראשון. דורון ארבלי: אנחנו משקיעים במטרה לשפר את רמת השירות


00:00 ,31.12.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

המתחם הנייטרלי אמור לתת מענה לפעילות שחרור מטענים בסביבת עבודה רוויית מסופים. רפי גבאי: אני מאמין שהשירות והתפוקות יהיו יותר טובים החל מיום ראשון. דורון ארבלי: אנחנו משקיעים במטרה לשפר את רמת השירות
 
היום נערך בנתב"ג טקס חנוכת בית המכס המרכזי בנתב"ג אשר אמור לתת מענה לפעילות שחרור מטענים בסביבת עבודה רוויה מסופים בהם מסופי המטענים של ממן, סוויספורט. נציין כי ביצוע תוכניות המעבר החלו כבר לפני כשנתיים עם היערכות המכס לכניסת מסוף סוויספורט לפעילות מה שהצריך את יציאת פעילות יחידת היצוא ויחידת התש"ר מבית ממן על מנת להעניק לכלל הלקוחות שירות נטול פניות.
 
היום, כאמור, נחנכה פעילותו של בית המכס המרכזי אשר הרחיב למעשה את שטח פעילותו וצירף לבניין המשרדים בו ישב עד כה את יחידת היצוא ואת יחידת התש"ר, כך שבבניין זה יקבלו המשתמשים את כל השירותים. נציין כי בנוסף לפעילות המתחם הנייטרלי קיימים בודקים של המכס אשר יושבים במסופי ממן וסוויספורט על מנת לתת מענה לשחרור מטענים בזמן אמת.
 
לטקס חנוכת המתחם המורחב הגיעו היום בכירי מינהל המכס ורשות המסים בהם דורון ארבלי, ראש מינהל המכס, רפי גבאי, מנהל בית המכס בנתב"ג, תמי אבישר, הממונה על יחידת היצוא במכס, רן סופר, יו"ר ועד עובדי מכס נתב"ג, יוסי יהודה, סמנכ"ל משאבי אנוש, הרב אלמליח המשמש כרב נתב"ג אשר קבע את המזוזה בפתח בית המכס החדש וכן מוזמנים ואורחים רבים.
 
רפי גבאי, מנהל בית המכס בנתב"ג, ציין במהלך הטקס כי "עבודתנו כאן היא בגדר שליחות. עלינו לגבות מסים, לאכוף את החוק ולתת שירות לכל מי שעושה שימוש בנתב"ג. היה חשוב לנו להציב לעובדים וללקוחות כלי עבודה נאות, מקום שיהווה סביבת עבודה נוחה לנותני ומקבלי השירותים. זה עמד לנגד עיננו. אני מאמין שהתפוקות  והשירות יהיו יותר טובים".
 
גבאי הדגיש כי "עשינו זאת בשיתוף העובדים. מי שהוביל את התהליך הם עובדי המכס ביחד עם אנשי רש"ת, איתה יש לנו יחסי עבודה מצוינים".
 
גבאי הוסיף וציין כי פתיחת בית המכס החדש היה כורח שנכפה על מינהל המכס עם פתיחת מסוף המטענים החדש של סוויספורט, אך הוסיף כי "ידענו להוציא מזה את כל הטוב לעובדים וללקוחות. אני מתחייב שהחל מיום ראשון הקרוב  תקבלו שירות טוב יותר".
 
דורון ארבלי, ראש מינהל המכס, אשר נשא דברים במהלך הטקס ציין כי "האירוע היום אינו אירוע רגיל של חנוכת בית או מתקן חדש. זה אירוע ששזור היטב בתוכנית העבודה שלנו שמטרתה לשפר את רמת השירות לציבור הלקוחות וכן לשפר את תנאי העבודה של עובדי מינהל המכס. אני משוכנע שהמעבר ייתן מענה לשתי המטרות הללו".
 
ארבלי הוסיף כי "בשנתיים האחרונות אנו משקיעים משאבים רבים כדי לענות לצורכי השוק והלקוחות. הכל מתוך מטרה לייעל ולשפר את הסחר מ/אל ישראל". ארבלי הוסיף והודה לכל המעורבים במלאכת הקמת בית המכס.
 
רן סופר, יו"ר ועד עובדי מכס נתב"ג, ציין במהלך נאומו כי "זהו יום מיוחד עבורנו – פרק האיחוד. אנו ממשים חלום למציאות. משפחת נתב"ג בשבוע הבא הופכת להיות מאוחדת וקרובה יותר. האיחוד הוא למעשה פתיחת אגף חדש בו הושם דגש על שירות טוב יותר ללקוח וסביבת עבודה נוחה יותר לעובדים. אני מקווה שפרק האיחוד הזה יפרה אותנו. חיכינו זמן רב ואני רוצה להודות לכל מי שעסק במלאכה".
 
יוסי יהודה, סמנכ"ל משאבי אנוש במינהל המכס ציין כי "התוצאה המוצלחת של שיתוף הפעולה בין העובדים,  ההנהלה והוועדים אינה מובנת מאליה. ידענו בעבר ימים אחרים ואני תקווה שהדרך הזו תמשיך".