משרד הכלכלה והתעשייה: הוגש דו"ח עיקרי העשייה לראש הממשלה

הדוח הוכן על ידי אגף אסטרטגיה ותכנון מדיניות במשרד ומבוסס על דיווחי הביצוע של תכניות העבודה המשרדיות. הדוח הוגש על ידי המנכ"ל עמית לנג


12:53 ,21.07.2016 מאת: מערכת פורט2פורט

מנכ"ל משרד הכלכלה והתעשייה, עמית לנג, הגיש לראש הממשלה ושר הכלכלה והתעשייה, בנימין נתניהו את דוח עיקרי העשייה של משרד הכלכלה והתעשייה לשנת 2015.  הדוח הוכן על ידי אגף אסטרטגיה ותכנון מדיניות במשרד ומבוסס על דיווחי הביצוע של תכניות העבודה המשרדיות. הדוח השנתי מפורסם כעת לראשונה על ידי משרד ממשלתי לציבור הרחב מתוך תפיסה של שקיפות שלטונית.

 

מנתוני הדו"ח: במסגרת הפעילות להרחבת מעגל ההשתתפות בשוק העבודה, פעל המשרד להכוונה תעסוקתית, באמצעות מרכזי הכוון ייעודיים, של למעלה מ-8,000 משתתפים מהאוכלוסייה הערבית, מתוכם הושמו במקומות עבודה למעלה מ-2,800 איש. בנוסף, ניתן מענה לכ- 9,000 משתתפים מהאוכלוסייה החרדית, מתוכם הושמו למעלה מ-5,000 איש.

יוקר המחיה – הורדת והתאמת תקינה (רפורמת התקינה) למקובל בעולם, כדי להסיר חסמי יבוא, חלוקת מכסות פטורות ממכס בבשר, גבינות, ירקות קפואים ועוד, כדי לאפשר מגוון רב של מוצרים ומחירים עבור הצרכנים, תוך יצירת תחרות. 

 

עידוד החדשנות - הקמת הרשות הלאומית לחדשנות טכנולוגית אשר תמכה במהלך השנה בכ-700 תכניות מו"פ הן בתעשייה המסורתית והן לטובת פיתוח מוצרים תחרותיים.

חיזוק העסקים הקטנים והבינוניים - ניתן ליווי מקצועי באמצעות מערך המעוף לכ- 6,000 יזמים ובעלי עסקים קטנים ובינוניים. שיפור משמעותי בהנגשת הון צמיחה, לרבות הקרן בערבות מדינה וקרנות הפרייבט אקוויטי.

 

עידוד וקידום השקעות לאזורי העדיפות הלאומית - במסגרת זו אושרו 65 בקשות למתן מענקים להקמת והרחבת מפעלי תעשייה בסכום של 278 מיליוני שקלים, אשר יביאו להשקעות של 1.4 מיליארד שקלים בתעשייה בפריפריה. תכניות אלו יביאו לתוספת תעסוקה של כ-1,300 עובדים ישירים ומספר זהה של עובדים עקיפים.

 

מנכ"ל המשרד, עמית לנג: "דוח עיקרי העשייה המשרדית לשנת 2015 עולה בקנה אחד עם החזון המשרדי שבבסיסו קידום המשק לנתיב חדשנות וצמיחה תוך צמצום פערים כלכליים וחברתיים, שיפור הפריון והגברת התחרות".

 

סמנכ"לית לאסטרטגיה ותכנון מדיניות, מיכל פינק: "דוח עיקרי העשייה המשרדית מבוסס על מטרות ויעדי המשרד ומציג תמונת ביצוע רחבה וכוללת של פעילות המשרד. פרסום הדוח הנו חלק ממהלך חדשני ליצירת שקיפות ואחריותיות ממשלתית".