מסתמן: עיצומים באגף המכס החל מיום שני

יו"ר ועד עובדי המכס, מר שמעיה סאלח ציין כי "ייתכן מאוד שנתחיל ביום שני הקרוב במהלך של עיצומים אלא אם כן תהיה התפתחות משמעותית כלשהי מצד משרד האוצר". העיצומים החריפים ביותר יהיו בתחום היצוא


00:00 ,12.12.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

יו"ר ועד עובדי המכס, מר שמעיה סאלח ציין כי "ייתכן מאוד שנתחיל ביום שני הקרוב במהלך של עיצומים אלא אם כן תהיה התפתחות משמעותית כלשהי מצד משרד האוצר". העיצומים החריפים ביותר יהיו בתחום היצוא
 
על פי מידע שהגיע למערכת port2port עובדי אגף המכס סיימו לפני כשעה אסיפות הסברה במהלכן נודע להם מפי גורמים בכירים באגף המכס כי מיום שני תתחיל ככל הנראה סדרת עיצומים במכס. על פי ידיעות שהגיעו למערכת port2port העיצומים החריפים ביותר יהיו בתחום היצוא.
 
בשיחה שקיימה היום מערכת port2port עם שמעיה סאלח, יו"ר ועד עובדי המכס, ציין מר סאלח כי "ייתכן מאוד שנתחיל ביום שני הקרוב במהלך של עיצומים אלא אם כן תהיה התפתחות משמעותית כלשהי מצד משרד האוצר". יו"ר ועד עובדי המכס הוסיף כי אם האוצר יזמן את עובדי המכס לדיון ממצה אשר יביא לתוצאות ממשיות ישקלו העובדים מחדש את צעדיהם. לדברי סאלח שמעיה, הוא העביר היום לאוצר הודעה מפורשת בדבר כוונת עובדי אגף המכס ואף פרש את דרישות העובדים.
 
ככל הנראה העיצומים יחולו בכל אגפי המכס ובהם אגפי המכס, יבוא, יצוא, שחרור מטענים, ומע"מ.
 
לדברי יו"ר ועד עובדי המכס, אם לא תהיה התקדמות כלשהי העובדים יחריפו את צעדיהם וישקלו שביתה כללית באגף המכס ברשות המסים.
 
כידוע, העובדים דורשים משר האוצר רוני בר און לדחות את המלצות ועדת סוארי, שבחנה את המבנה הראוי של רשות המסים. הוועדה המליצה על הפרדת האגפים – הכפפת אגף מע"מ למס הכנסה ומינוי נציב מס הכנסה שישמש גם מנהל הרשות. עובדי רשות המסים דורשים להפסיק את פעילות הוועדה לאיתור מנהל רשות. יש לציין כי עובדי הרשות הכריזו על סכסוך עבודה כבר בתחילת חודש ינואר וכי ההסתדרות תומכת במאבקם.
 
נציין כי אוריאל לין, שכיהן בעבר כממונה על הכנסות המדינה, אמר בשבוע שעבר כי "התביעה של עובדי המכס והמע"מ שלא להיות כפופים למס הכנסה צודקת, אך כוונתם להשתמש בנשק השביתה אינה נכונה ותגרום לפגיעה מיותרת בסחר החוץ של ישראל".
 
"אין לשכוח שלאגף המע"מ והמכס תפקיד חשוב ומרכזי בהתנהלות המגזר העסקי. לא רק במובן של גביית מסים, אלא גם בהשפעה ישירה על כל מערך סחר החוץ של מדינת ישראל ועל הליכי היבוא והיצוא", אמר לין.