מנכ"ל משרד התמ"ת רענן דינור יוצא היום לז'נבה לועידה השנתית ה- 92 של ארגון האו"ם לעבודה (ILO)

דינור יקיים סידרת פגישות עם חברות הענק השוויצריות במטרה לעודד אותן להשקיע בארץ. מנכ"ל משרד התמ"ת רענן דינור יוצא היום לז'נבה ויעמוד בראש משלחת ישראל לועידה השנתית ה- 92 של ארגון העבודה הבינלאומי (ILO).


00:00 ,06.06.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
דינור יקיים סידרת פגישות עם חברות הענק השוויצריות במטרה לעודד אותן להשקיע בארץ.

מנכ"ל משרד התמ"ת רענן דינור יוצא היום לז'נבה ויעמוד בראש משלחת ישראל לועידה השנתית ה- 92 של ארגון העבודה הבינלאומי (ILO).

בועידה משתתפים נציגים המייצגים את הממשלות, המעסיקים ונציגי העובדים.

המשלחת הישראלית תכלול בנוסף לנציגי משרד התמ"ת נציגים ממשרד החוץ, היועצת המשפטית של הועדה לעבודה וחברה בכנסת, נציג התאחדות התעשיינים כנציג המעסיקים ונציג ההסתדרות כנציג העובדים.

בין הנושאים שידונו בוועידה נושאי הכשרה מקצועית, זכויות עובדים, שיפור תעסוקה הוגנת ועובדים זרים.

מנכ"ל משרד התמ"ת, רענן דינור יקיים פגישות עם מנכ"ל האירגון ג'אן סומביה, בין היתר בנושא מצב עובדי השטחים בעקבות דו"ח שהוגש על ידו לוועידה. בכוונת דינור להעמיק את שיתוף הפעולה עם הארגון על ידי הזמנת מומחים ישראלים לקחת חלק בדיוני תת הוועדות. בנוסף ייפגש דינור עם מנכ"ל ארגון ההגירה העולמי (OIM) בנושא שילוב הארגון בטיפול והתאמת העובדים הזרים המגיעים לארץ עוד בארץ מוצאם, ועל ידי כך להוזיל את עלות הגעתם.

דינור מציין כי אחד הרעיונות לנושאים שניתן לקדם בועידה הוא אופציות שמעסיקים נותנים לעובדים כחלק מהשכר. הנושא תופס תאוצה בעולם, אולם אינו מוסדר.

מנכ"ל התמ"ת, ינצל את שהותו בשוויץ על מנת לקדם נושאים נוספים הקשורים לסחר החוץ של המדינה. דינור יקיים פגישות עבודה עם בכירים באירגון הסחר העולמי (WTO) לדיון והצגת עמדת ישראל בנושאי הסחר העולמי העומדים כיום על הפרק, כגון סחר המוצרים חקלאיים וסחר שירותים.
בנוסף יקיים דינור סידרת פגישות עם חברות הענק השוויצריות במטרה לעודד אותן להשקיע בארץ. בין היתר הוא יקיים דיון עם בכירים מנוברטיס, סרנו, רוש-הופמן, פרוקטור אנד גמבל, ABB ואחרים.

נתוני סחר
היצוא הישראלי בשליש הראשון של 2004 עומד על 180 מיליון דולר המהווים גידול של 50% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.60% מהיצוא מהווים היהלומים 16% מוצרי היי טק ו- 15% כימיקלים.
היבוא הישראלי בשליש הראשון של 2004 עומד על 665 מיליון דולר המהווים עליה של 9% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. 53% מהיבוא יהלומים ו- 17% כימיקלים.
היצוא הישראלי לשוויץ בשנת 2003 היה 419 מליון $ המהווים גידול של 29% לעומת 2002. היהלומים מהווים עדיין את עיקר הסחר (64%) אולם בולט חלקו של ההי טק הישראלי שהיווה בשנה זאת כ- 17% מהיצוא.
היבוא משוויץ נשאר בשנת 2003 ברמתו משנת 2002 כ- 2 מילארד$. 56% מהיבוא יהלומים.