מנכ"ל המועצה לשיווק פרי הדר נבחר לנשיא ארגון המדינות המגדלות הדרים באגן הים התיכון

הישג בינלאומי למדינת ישראל: מנכ"ל המועצה לשיווק פרי הדר, מנה דודזון, נבחר פה אחד לתפקיד נשיא ארגון המדינות המגדלות הדרים באגן הים התיכון (ק.ל.א.מ). הבחירה נעשתה פה אחד בתמיכת כל המדינות החברות בארגון, כולל נציגי המדינות הערביות: מצרים, תוניס ומרוקו


00:00 ,13.10.2002 מאת: מערכת פורט2פורט
הבחירה נעשתה פה אחד, בתמיכת נציגי המדינות הערביות: מצרים, תוניס ומרוקו

הישג בינלאומי למדינת ישראל: מנכ"ל המועצה לשיווק פרי הדר, מנה דודזון, נבחר פה אחד לתפקיד נשיא ארגון המדינות המגדלות הדרים באגן הים התיכון (ק.ל.א.מ). הבחירה נעשתה פה אחד בתמיכת כל המדינות החברות בארגון, כולל נציגי המדינות הערביות: מצרים, תוניס ומרוקו. ההחלטה התקבלה במסגרת הכנס השנתי של הארגון שנערך במונפליה שבדרום צרפת. דודזון נבחר לתפקיד לכהונה של שנתיים והחליף את הנשיא הקודם, אוקטביו רמון, מספרד.

ארגון המדינות המגדלות הדרים באגן הים התיכון הוא הארגון הבינלאומי הגדול ביותר בענף ההדרים. הארגון עוסק בתכנון מדיניות גידול ושיווק ההדרים, איסוף מידע מקצועי ושיווקי של ענף ההדרים וקידום האינטרסים של המדינות היצרניות החברות בו. ישראל היתה בין ארבע המדינות המיסדות של הארגון, לפני כחמישים שנה. מאז נוספו לארגון שש מדינות נוספות וכיום הוא כולל את כל המדינות המגדלות הדרים באגן הים התיכון וכן את דרום אפריקה, ארגנטינה ופלורידה כחברות נלוות.

הכנס בצרפת עסק מעבר לבחירת הנשיא החדש בסיכום עונת ההדרים החולפת ובמסירת תחזיות על היקפי הגידול והביקוש לפרי הדר בעונה הקרובה.

יצוין שלבחירתו של מנכ"ל המועצה לשיווק פרי הדר לנשיא הארגון קדמה פעילות עניפה בקרב החברים של ארגון מגדלי ההדרים בישראל ונציגי חברות היצוא: מהדרין –תנופורט, אגרקסקו ופרדס. דודזון ציין שבתהליך הבחירה לא הושמעה ולו הערת ביקורת אחת כלפי ישראל ונציגי כל המדינות ברכו על בחירתו לתפקיד. שוב הוכח שהחקלאות נמצאת מעבר לויכוחים הפוליטיים.

דודזון מילא שורה של תפקידים במועצה לשיווק פרי הדר במשך 35 שנים. בעשר השנים האחרונות הוא משמש מנכ"ל המועצה. הוא תושב ראשון לציון ומגדל הדרים בעצמו.