מנכ"ל איגוד לשכות המסחר למנכ"ל משרד רוה"מ: להקים מינהלה צפונית בדומה למינהלת סל"ע

מנכ"ל איגוד לשכות המסחר, יחזקאל דסקל, קרא למנכ"ל משרד ראש הממשלה, רענן דינור, להקים מינהלה צפונית שתהווה כתובת אחת מרכזית לציבור הרחב, עסקים ועובדים גם יחד, בדומה למינהלת סל"ע שהחלה לפעול בתקופת ההתנתקות


00:00 ,24.07.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

מנכ"ל איגוד לשכות המסחר, יחזקאל דסקל, קרא למנכ"ל משרד ראש הממשלה, רענן דינור, להקים מינהלה צפונית שתהווה כתובת אחת מרכזית לציבור הרחב, עסקים ועובדים גם יחד, בדומה למינהלת סל"ע שהחלה לפעול בתקופת ההתנתקות.
 
לדבריו, מינהלה כזו תטפל בכל הבעיות העולות על הפרק בתקופת הלחימה בצפון. "אזרחי הצפון שעומדים בגבורה בימים אלה ומחזקים את ידי הממשלה, זכאים לרמת שירות גבוהה, נטולת ביורוקרטיה, שמביאה את המידע והפתרונות אל פתחו של האזרח".
 
לטענת דסקל, "המעסיקים והעובדים מטורטרים ממוקד אחד למשנהו בכדי לקבל תשובות לשאלות מהותיות המציקות להם בימים אלה. חייבים להקים גוף סמך שיפעל תחת משרד רוה"מ, שבאחריותו לרכז את כל האינפורמציה בזמן אמת מכל משרדי הממשלה ופיקוד העורף, במטרה לתת שירות למגזר העסקי, מעסיקים ומועסקים ולציבור הרחב".
 
משאלות שהגיעו לחדר המצב העסקי, שהאיגוד פתח לפני כשבוע, עולה העובדה העגומה שאנשים לא יודעים לאן לפנות ומה לעשות. הם אובדי עצות. "יש לספק להם מידע, טלפונית ובאמצעות אתר אינטרנט, על פעילות כל השירותים החיוניים בחיפה והצפון, כולל שעות פעילות, שאלות נפוצות ותשובות במגוון רחב של תחומים". 
 
עד היום הגיעו לחדר המצב מאות פניות בתחומים שונים, ביניהם יחסי עבודה, יעוץ כלכלי, סחר חוץ ופיצויים לעסקים.