עופר עיני יסיים את תפקידו בפברואר 2014

יו"ר ההסתדרות הודיע היום על סיום תפקידו; במקביל הודיע שימליץ למנות את יו"ר האגף המקצועי לאיגוד אבי ניסנקורן כממשיכו


00:00 ,05.11.2013 מאת: מערכת פורט2פורט

עופר עיני הודיע על סיום תפקידו כיו"ר ההסתדרות.

עיני הודיע כי יסיים את תפקידו בחודש פברואר 2014. הבוקר (ג') הודיע עיני על החלטתו לראשי סיעות הקואליציה בהסתדרות.

עיני : "בפברואר 2014 ימלאו שמונה שנים לכהונתי בתפקיד יו"ר ההסתדרות. אני חש תחושת מיצוי ורצון לצאת לדרך חדשה.

"בתקופה זו הגיעה ההסתדרות לשיאים חסרי תקדים בכל הקשור להשפעתה על המשק, החברה הישראלית ועל ציבור העובדים והגמלאים, והיא זוכה לאהדה רבה בקרב הציבור כולו.

"בשנות כהונתי הצליחה ההסתדרות להוביל למהלכים הסטורים ביחסי העבודה בישראל, בניהם פנסיית חובה לכלל ציבור העובדים; הסכמים קיבוציים לטובת עובדי הקבלן; והגדלת שכר המינימום. מבחינתי נקודת השיא מתרחשת בימים אלו, כאשר מאות מקומות עבודה חדשים מתאגדים במסגרת ההסתדרות".

בישיבת הנהגת ההסתדרות היום בצהריים הודיע עיני על כוונתו להמליץ בפני בית נבחרי ההסתדרות על מועמדותו של יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות אבי ניסנקורן להתמנות כמחליפו.

במסגרת תפקידו הוביל ניסנקורן את מרבית המשאים ומתנים שניהלה ההסתדרות מול הממשלה והסקטור העסקי, ביניהם הדיונים המתקיימים בימים אלה על תוכנית הרפורמה בנמלי הים.

נשיא התאחדות התעשיינים ויו"ר לשכת התיאום צביקה אורן מסר היום: "עופר הוא מנהיג טבעי ומוכשר, מבין המוצלחים והבולטים שפעלו בשנים האחרונות, שהשפיע רבות על הכלכלה הישראלית וקידם את זכויות העובדים בישראל. לאורך כהונתו, הוא תמיד ראה לנגד עיניו את כלל הצרכים של המשק - של המעסיקים ושל העובדים כאחד. על כן, הרגשנו תמיד בהתאחדות התעשיינים ובלשכת התיאום של הארגונים הכלכלייםכי אפשר לנהל עימו משא ומתן ולהגיע להסכמים שישרתו את צרכי שני הצדדים.

"אנו מודים לו על שיתוף הפעולה הפורה לאורך השנים ומאחלים הצלחה למי שייבחר כממשיכו. אנו בטוחים כי שיתוף הפעולה והיחסים הטובים עם ההסתדרות יימשכו גם עם ההנהגה החדשה".