משרד הכלכלה: ישווקו 64 דונם באזור התעשייה קדמת גליל

מנהל אזורי תעשייה במשרד הכלכלה והתעשייה אישר המלצות לשיווק 64 דונם להקמה, העתקה והרחבה של 18 מפעלים עם סיוע בסך של 15 מיליון שקל. המפעלים החדשים צפויים לייצר בעתיד כ-610 משרות חדשות


11:23 ,31.12.2019 מאת: מערכת פורט2פורט

וועדת ההקצאות של מנהל אזורי תעשייה של משרד הכלכלה והתעשייה אישרה את ההמלצות להעתקת, הקמת והרחבת 18 מפעלים שישתרעו על פני 64 דונם. מתוך 18 המפעלים 16 באזור התעשייה קדמת גליל, אחד במעלה יוסף ואחד בערד. זהו המקצה התקציבי האחרון לשנה שבו אושרו כאמור 18 מפעלים בתוספת תקציב כולל של 11.6 מיליון שקל הנדרש לפיתוח התשתיות הציבוריות עבור אותם מפעלים.

 

משמעות המונח ״שיווק״ הוא המלצת מינהל אזורי תעשייה לרשות מקרקעי ישראל על הקצאת קרקע בפטור ממכרז וכן גביית עלויות הפיתוח מהיזמים. עלויות הפיתוח באזורים בהם אושרו הבקשות מסובסדות על ידי משרד הכלכלה והתעשייה.

 

הביקושים הגבוהים שנרשמו לאורך כל שנת 2019  להקמת מפעלים באזורי התעשייה השונים ברחבי הארץ, המשיכו גם בחודש נובמבר האחרון. קידום התעשייה והתעסוקה בפריפריה בכל רחבי המדינה, הנה משימה הנמצאת בסדר עדיפות גבוה במשרד הכלכלה והתעשייה, הכוללת את פיתוח הקרקע, סיוע במענקים ליזמים וכתוצאה, יצירת תעסוקה איכותית והעלאת הפריון, ייצור משרות באיכות גבוהה וקידום התעשייה והכלכלה.

 

שר הכלכלה והתעשייה, אלי כהן: ״התעשייה הישראלית היא מנוע צמיחה חשוב בכלכלה הישראלית והגידול המשמעותי בביקושים, מעיד כי סיוע המדינה מאפשר את התנאים לצמיחה זו. פתיחת מפעלים וחברות לצד קידום התעשייה והתעסוקה בכל רחבי המדינה, ובפריפריה הצפונית בפרט, הינה משימה הנמצאת בראש סדר העדיפויות של משרד הכלכלה והתעשייה״.

 

יצוין כי הפעילות המשולבת של משרד הכלכלה והתעשייה, באמצעות כלי סיוע של מינהל אזורי תעשייה, הרשות להשקעות ויחידות נוספות, מלווה את היזמים והתעשיינים לאורך הכל הדרך, החל מהקצאת השטח ועד גזירת סרט המפעל, תוך מתן סיוע משולב של מענקי הון וסיוע בקליטת עובדים, התייעלות בתחומים שונים, חדשנות ופריון.

 

בין המפעלים שהומלצו והועברו לאישור רשות מקרקעי ישראל: דפוס מאיר כנרת בע״מ, צ.ד.פ – שירותי הידרוליקה בע״מ וסמל הגליל בע״מ.