לקראת הדו״ח על כלכלת ישראל: בכירי ה-OECD נפגשו עם שר האוצר

כותבי הדו״ח מציינים לטובה את מהירות ההתאוששות המשק ממשבר הקורונה הבא לידי ביטוי בהיווצרות עודף תקציבי ואת שוק העבודה המצוי בסביבת תעסוקה מלאה


10:32 ,19.09.2022 מאת: מערכת פורט2פורט

משלחת בכירה מטעם ארגון ה-OECD שמבקרת בישראל בימים אלו, במסגרתו מוצגת טיוטת הדו״ח הכלכלי הדו-שנתי של ה-OECD על ישראל לשר האוצר ולבכירי משרד האוצר על ידי מומחי הארגון.

 

כותבי הדו״ח מציינים לטובה את מהירות ההתאוששות המשק ממשבר הקורונה הבא לידי ביטוי בהיווצרות עודף תקציבי ואת שוק העבודה המצוי בסביבת תעסוקה מלאה.

 

טיוטת הדו״ח כוללת פרק ייעודי על שוק העבודה המתייחס לאתגרים מרכזיים ובהם תעסוקה נמוכות בדגש על גברים חרדים ונשים ערביות פערי הכנסה מגדריים ועוד, ומכיל מספר רב של המלצות אפשריות לקידום רפורמות ושינויים מבניים ובהם הקניית מיומנויות יסוד לעובדים העשוי להגדיל את פריון העבודה.

 

כמו כן, פרק כללי המתייחס למספר סוגיות מרכזיות ובהן מגזר הבריאות הסובל ממחסור רופאים על רקע גידול מהיר והזדקנות האוכלוסייה, צמצום הפערים הדיגיטליים והאצת המעבר לכלכלה ירוקה.

 

שר האוצר, אביגדור ליברמן בירך על שיתוף הפעולה ההדוק בין ארגון ה-OECD למשרד האוצר והתייחס בדבריו הן לחוזקות והן לאתגרים של הכלכלה הישראלית אל מול אי-הודאות הגלובלית.