ח״כ מיכאל ביטון נבחר ליו״ר ועדת הכלכלה

יו״ר הכנסת לוי איחל הצלחה ליו״ר החדש ואמר: לוועדה השפעה עצומה על כלכלה הישראלית ולכן ראינו דחיפות להקימה – מצר שלא הגענו להסכמות עם האופוזיציה על הקמת הוועדות


10:22 ,27.07.2021 מאת: מערכת פורט2פורט

חברי ועדת הכלכלה של הכנסת התכנסו אתמול וקיבלו פה אחד את המלצת הוועדה המסדרת, לבחור בח״כ מיכאל ביטון (כחול לבן) לעמוד בראשות הוועדה.

 

יו״ר הכנסת, ח״כ מיקי לוי, בירך את ח״כ ביטון ואמר: ״זו באמת אחת הוועדות היותר חשובות והיו פה אנשים שהטביעו את חותמם. לוועדה השפעה עצומה על הכלכלה הישראלית ולכן ראינו דחיפות להקים את הוועדה – הצלחתך הצלחתנו. אני מצר על כך שלא הגענו להסכמות עם האופוזיציה על הקמת הוועדות וזה מדיר שינה מעיני״.

 

מיד לאחר בחירתו התיישב ח״כ ביטון על כיסא היו״ר והודה ליו״ר הכנסת לוי ולחברי הוועדה. היו״ר ביטון ציין כי ״שלושה ערכים מרכזיים הם שינחו אותי בוועדה, כפי שהנחו אותי בכל דרך שבה צעדתי עד כה: (1) דאגה לשגשוגה ופיתוחה של ישראל ולחוסנה הכלכלי – עם כלכלה מרחיבה, משתפת, ברת קיימא. (2) כלכלה שיש בה גם ובעיקר דאגה לאדם הקטן ולאוכלוסיות המוחלשות (3) וצמצום הפערים בין הפריפריה למרכז״.

 

ח״כ ביטון אמר כי ״לא נירתע מלפעול אל מול הכוחות החזקים ביותר במשק, שפעמים רבות מדי עושים לביתם ולכיסם בצורה לא הוגנת וספק חוקית, בלי להקדיש ולו רגע של מחשבה לאזרח הקטן שנאנק תחת הנטל. טובת הכלל וטובת היחיד היא היחידה שלנגד עינינו. לא נסתפק בדיבורים אלא נחפש את האחראיים ונוביל לחקיקה מחייבת ומתמרצת״.

 

״אני מאמין בצמיחה מכלילה. במדינות תעשייה וחקלאות נרחבת ומקיפה שמספקת תעסוקה ראויה לאזרחי ישראל, ובתעשיית היי-טק שפירות הצמיחה והפריון המופלאים שלה מגיעים לאוכלוסיות נוספות כמו ערבים וחרדים, תושבי הפריפריה הגיאוגרפית והחברתית, וישראלים שאינם בעלי השכלה גבוהה, המודרים כיום לרוב מהתעשייה הזו״.

 

״אלה ימי קורונה, ימי כלכלה במשבר. ימים שהוועדה חשובה מאין כמותה. הוועדה תעמוד על תחומיה ועל סמכויותיה, ולא תאשר מסלולים עוקפים לנושאים שאמורים להגיע אליה. היא תפעל ביעילות ובמהירות בכל מה שמיטיב עם האזרחים. נשאל שאלות קשות, ונעמול על מנת לספק תשובות עומק ראויות״.

 

בוועדה יהיו חברים 13 חברות וחברי כנסת בהם 7 חברי קואליציה – היו״ר ביטון ח״כ מיכל שיר (תקווה חדשה), ח״כ יבגני סובה וח״כ לימור מגן תלם (ישראל ביתנו), שני חברי כנסת מיש עתיד ונציג אחד מרע״מ, ועוד 6 חברי אופוזיציה – 3 מהליכוד, אחד מש״ס, אחד מיהדות התורה ואחד מהרשימה המשותפת.