שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, מירי רגב, נכנסה אתמול (יום שני) לתפקידה כשרה במשרד התחבורה. השרה רגב תחליף את שר התחבורה היוצא, בצלאל סמוטריץ׳. בטקס שהתקיים בקריית הלאום בירושלים השתתפו בין השאר שר התחבורה היוצא, בצלאל סמוטריץ׳ וסגן שר התחבורה הנכנס, אורי מקלב, מנכ״לית משרד התחבורה היוצאת, קרן טרנר, בכירי הנהלת משרד התחבורה, מנכ״לים ויו״רים של חברות ותאגידים הקשורים למשרד התחבורה.
בצלאל סמוטריץ׳, שר התחבורה היוצא, צייץ בחשבון הטוויטר שלו ״נפרדתי בהתרגשות ממשרד התחבורה, מהעשייה החשובה ומהאנשים המדהימים שיש שם. לא יכולתי לבקש לעצמי בית ספר ומורים טובים יותר לתפקיד ביצועי ראשון. אני מלא הערכה והכרת הטוב לכל מנהלי ואנשי המשרד, הרשויות, וזרועות הביצוע שלו, ובראשם לקרן טרנר-אייל, המנכ״לית התותחית. בעזרת השם עוד ניפגש. העברתי את הפיקדון לשרה רגב ואני מאחל לה הצלחה גדולה ומעמיד עצמי לרשותה ככל שתבקש״.
בטקס חגיגי שהתקיים במשרד התחבורה אמרה השרה רגב: ״אני נכנסת למשרד התחבורה חדורת מוטיבציה ורצון להוביל שינויים ולהביא תפישות חדשות שיבואו לידי ביטוי, בעזרת השם, ובהקדם. משרד התחבורה הינו אחד המשרדים הגדולים והמשמעותיים בממשלת ישראל, משרד כלכלי וחברתי מובהק, עתיר תקציבים והשפעה על חיי האזרח״, אמרה השרה רגב בטקס חילופי השרים שנערך במשרד התחבורה.
השרה רגב, שתהיה האישה הראשונה המכהנת כשרת התחבורה, הוסיפה כי אין משרד העוסק בסוגיות האזרחיות והלאומיות הכולל את היבשה, האוויר והים כדוגמת משרד התחבורה. ״בכוחן של החלטות המשרד להשפיע במשך דורות על הפריפריה החברתית והגאוגרפית, לחבר קהלים ולאפשר לאזרח, שיוויון הזדמנויות, מוביליות חברתית, בדרך להגשמת השאיפות האישיות שלו״, הוסיפה השרה.
״אחד היעדים המרכזיים שלי כשרת התחבורה הוא לא רק לקרב בין המרכז לפריפריה, אלא לחבר את ישראל. חיבור הפריפריה- הצפון, הדרום ויהודה ושומרון, לכל חלקי הארץ, בדגש על חיבור ישראל הראשונה לישראל השנייה היא המפתח לישראל מחוברת וזו חלק מתפיסת עולמי״, הוסיפה השרה רגב.
״עם כניסתי לחיים הציבורים הבטחתי להיות נאמנה לערכים של סולידיות חברתיות, שוויון הזדמנויות וצדק חברתי, כשלנגד עיני עומד האזרח. אם במשרד התרבות נאבקתי למען צדק תרבותי וצדק חלוקתי, אז לכאן אני מגיעה עם צדק תחבורתי. ויש לצערי עדיין בישראל חוסר צדק המקבע פערים פיזיים, גאוגרפיים וחברתיים שיש לגשר עליהם והם לנגד עיניי. כל החלטה שלנו כאן חייבת להגיע עם נשמה וחזון. מסילה מזרחית לצד מערבית היא לא רק מטבע לשון, היא תפיסת עולם שלה אני מחויבת ברמת החזון והביצוע״.
״אני רוצה שאדם ייצא מביתו בבוקר מקרית שמונה, יעלה על הרכבת בצפון ותוך פרק זמן קצר וסביר יוכל להיות במרכז הארץ מבלי לבזבז שעות יקרות מאד בדרכים. אני מאמינה גדולה ברכבת ישראל וסבורה שהיא אחד הקטרים המרכזיים לשינוי הזה. כששואלים את האזרחים מה יגרום להם לרצות לוותר על התלות ברכב הפרטי הם אומרים: רכבת ותחבורה ציבורית טובה״, הוסיפה שרת התחבורה.
השרה רגב ציינה כי בכוונתה לרתום את מיטב המוחות בישראל, ואת טכנולוגיות העילית, כדי לקדם פתרונות תחבורה חדשים, המתבססים על החדשנות. זאת, כדי לאפשר צמצום פערים, פיזור אוכלוסייה ויצירת מקומות עבודה חדשים, מבלי שאזרחים ייאלצו להעתיק את מקום מגוריהם. "כך יהפוך משרד התחבורה של ישראל מודל ומנוע אדיר לצמיחת המשק וכמו שאנו מודל לחיקוי בסוגיות רבות בעולם, כך נהיה גם בתחום התחבורה. זה אחד העוגנים החשובים במדיניות שלי - תחבורה חכמה וחדשנית״.
השרה רגב התייחסה בדבריה גם לנושא תאונות הדרכים. ״אני מתכוונת להפוך כל אבן, על מנת לאתר את הפתרונות הנכונים שקיימים בקצה הגלובוס כדי להציל נפש אחת בישראל. המרכיב האנושי הוא מהותי בכל הנוגע לתאונות הדרכים. הקפדה על נהיגה נכונה ובטוחה היא הדבר הראשוני שיש לטפחו. מודעות לנהיגה בטוחה וסובלנית היא תהליך ארוך אבל מתבקש. אנחנו כמשרד נטפל בכבישים האדומים, נקצה משאבים, כי זו האחריות של המדינה, אבל אם לא יהיה שיתוף פעולה מצד הציבור נמשיך לאבד קורבנות, ומשפחות נוספות יתווספו למעגל הצער והכאב״.