ההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה ביחידת המדען הראשי במשרד הכלכלה

לטענת ההסתדרות, בכוונת המשרד להקים רשות לחדשנות ויזמות, שתייתר את תפקידם של העובדים


10:50 ,30.10.2014 מאת: מערכת פורט2פורט

ההסתדרות הכריזה אתמול (ד') על סכסוך עבודה ביחידת המדען הראשי שבמשרד הכלכלה.

 

הסכסוך נוגע לעניינם של 86 עובדי יחידת המדען הראשי ועובדי מתי מו"פ - מרכז התעשייה למחקר ופיתוח, והוא קשור לכוונת משרד הכלכלה להקים רשות לחדשנות ויזמות, שתייתר את תפקידם של העובדים.

 

העובדים מלינים על התנהלות חד-צדדית מצד הנהלת משרד הכלכלה, שמקדם שינויים ארגוניים, בהם צמצום מספרם של עובדי המטה והקמת רשות חדשה, שתהיה אמונה על מתן מענקים כספיים למחקר ופיתוח תעשיות. השינוי הצפוי עלול לפגוע בזכויותיהם ובתנאי העסקתם של העובדים ביחידות אלו, אך ההנהלה טרם החלה בהידברות אמיתית מול ועד העובדים.

 

יו"ר ועד עובדי משרד הכלכלה יוסי אלמלם: "הממונים במשרד הכלכלה פועלים לחסל את יחידת המדען הראשי ועמותת מתי מו"פ ללא כל תיאום עם ההסתדרות וועד העובדים ובניגוד להסכמים שנחתמו בעבר. מדובר במהלך שעשוי לפגוע קשות בציבור העובדים ובביטחונם התעסוקתי. אני קורא למנכ"ל המשרד לעמוד במילתו ולא לקדם את מהלך הקמת הרשות החדשה דרך חוק ההסדרים, אלא בהידברות ובאמצעות מו"מ עם העובדים ונציגי ההסתדרות".

 

ממשרד הכלכלה נמסר בתגובה: "להנהלת משרד הכלכלה לא מוכרת סיבה שתצדיק סכסוך עבודה, ככל שהדבר נוגע לתהליך הרפורמה בלשכת המדע"ר, לאור מעורבות נציגי הוועד, נציגי העובדים ונציגי הסתדרות בדיונים הנוגעים למהלך וההחלטות בנושא".