רפי גבאי בטקס הרמת כוסית של מכס אשדוד: שת״פ עם ההנהלה הוא מכפיל כוח

גובה מכס אשדוד התייחס להיערכות לעליית מערכת שער עולמי לאוויר וציין כי מכס אשדוד נערך לכך במשך חודשים רבים. אבי ארדיטי על שער עולמי: המערכת נמצאת עכשיו בשלב של התייצבות, נשפר אותה. רועי שלזינגר: ברשות המכס יש הנהלה מקצועית וזה תענוג לשתף איתה פעולה


12:54 ,22.03.2018 מאת: מערכת פורט2פורט

היום התקיים הטקס המסורתי להרמת כוסית לקראת חג הפסח של עובדי מכס אשדוד. האירוע נערך באתר המשקף בסמוך לנמל אשדוד ולקחו בו חלק הנהלת המכס הבכירה בהם אבי ארדיטי וסגניו, גובה מכס אשדוד רפי גבאי, נציגי ההסתדרות, ועדי העובדים ומאות מעובדי המכס כמו גם לקוחות מובילים.

 

אבי ארדיטי, מנהל רשות המכס, התייחס לעליית מערכת שער עולמי לאוויר. ארדיטי בירך בתחילת דבריו את מנהל רשות המסים הנכנס, ערן יעקב, והזכיר כי הוא גדל ברשות המסים, ואיחל לו הצלחה בתפקידו החדש. ״אנחנו גוף טכנולוגי ואם אנחנו אמורים לתת שירות טוב יותר ולתת לכלכלה שלנו לזרום אנחנו חייבים הרבה מידע, לדעת לעבד את המידע כדי שתהיה לנו את האופציה להיות יותר ממוקדים, ולאפשר לנו לתת שירות טוב יותר ללקוחות. המערכת נמצאת עכשיו בשלב של התייצבות, ואחרי השלב הזה אנחנו נשפר אותה. אנחנו רוצים להוזיל את יוקר המחייה ובמקביל לבצע אכיפה שווה עבור כל האזרחים. כיום אנחנו מטפלים ב-80 מיליון חבילות בשנה – שזה 500 אלף חבילות ביום – אנחנו אמורים לייצר טכנולוגיה שתאפשר את האכיפה ואנחנו נמצאים בעיצומו של תהליך ואנחנו נכנסים לפיילוט עם דואר ישראל שיאפשר לנו לראות באופן שקוף יותר. מערכת שער עולמי זו מגה-מערכת והרבה מדינות בעולם עשו זאת ולא כ״כ הצליחו, ואנחנו המדינה הראשונה בעולם שצולחת את התהליך הזה. פרויקט נוסף שעומד לפתחנו זה פרויקט מול הרשות הפלסטינית - פרויקט מאוד מעניין שאני מאמין שנסיים אותו לקראת 2019. תודה על כל העשייה שלכם השנה״.

 

רפי גבאי, גובה מכס אשדוד, נשא אף הוא דברים במהלך הטקס, ואיחל לערן יעקב, מנהל רשות המסים החדש, הצלחה בתפקיד. גבאי ציין כי יעקב החל את תפקידו ברשות המסים במכס נתב״ג וצמח למעלה. גבאי ציין בפני הנוכחים כי השתתף אתמול בטקס להרמת כוסית בנמל אשדוד והופתע לגלות כי מספר ועדים בנמל מחרימים את הטקס.

 

״הליכה משותפת עם ההנהלה היא מצב של ניצחון לכל הצדדים, היא מכפיל כוח, ואפשר לקדם הרבה דברים ביחד, ואני אומר לכם את זה באחריות מלאה״, אמר גבאי לנוכחים, ״ובסופו של תהליך מי שמרוויח הם העובדים, כי הם אלה שעושים את העבודה 24 שעות ביממה״.

 

גבאי ביקש להתייחס לשלושה נושאים מרכזיים במינהל המכס כאשר אחד מהם הוא נושא השיפוצים בבית המכס שנמשכים כבר שמונה חודשים. ״על אף התנאים הזמניים הקשים בהם אתם עובדים רמת השירות לא ירדה ורמת האכיפה לא ירדה ומגיע לכולכם שאפו ענק. החובה שלנו היא לתת לכם את הטוב ביותר. אנחנו עושים עבודה שאני גאה בה, ואתם תעבדו בבניין משרדים למשך עשרים השנה הבאות ברמה של משרדים שאין להם אח ורע בשירות הציבורי. אני מקווה שעוד חודש כבר נשכח כולנו מהתקופה הזמנית הזאת״.

 

הנושא השני שגבאי התייחס אליו הוא נושא מערכת שער עולמי וההיערכות אליה. ״אחד היתרונות של בית המכס היא שנעשתה פה העבודה הכי משמעותית מכל בתי המכס מתוך הבנה שאנחנו צריכים לתת שירות לכל קהיליית הסחר של מדינת ישראל אחרת היה נתקע פה 70 אחוז מכלל הסחר שעובר דרך אשדוד. לטובת העניין הזה התארגנו חודשים מראש עם פיילוטים, הדרכות, הטמעה והקמת חדר מצב והעובדים עשו פה עבודת קודש וטיפלו בפניות של לקוחות ועמילי מכס על מנת לסייע לכלכלה הישראלית״.

 

״הנושא השלישי הוא פרויקט מכונן שישנה את פני מכס אשדוד תוך 3-4 שנים במאות אחוזים מקצה לקצה – הכוונה היא הקמת הנמלים החדשים וההתארגנות שלנו לרגל הקמתם. ייקלטו למעלה מ-100 עובדים, תהיה שם טכנולוגיה מתקדמת, מתוך מטרה למינימום חסמים, מתוך מטרה לתת מקסימום אכיפה וביטחון לאזרחי המדינה. ואין ספק שנהיה בית המכס הכי משמעותי לא רק בישראל אלא בכל המזרח התיכון. כל המהלך הזה נעשה בשיתוף עם העובדים, ובימים אלה נחתמים הסכמים עם חברת נמלי ישראל וזה כולל הרבה דברים ואין ספק שמדובר בפרויקט תשתית מהמעלה הראשונה״.

 

רועי שלזינגר, מנכ״ל אשדוד בונדד אשר היה בין הדוברים כנציג המסופים העורפיים, ציין בדבריו כי קיימת ״מנהיגות חיובית ברשות המסים ובמכס שפועלת בצורה מקצועית וביושרה מלאה וקל לנו כגוף פרטי לשתף פעולה באופן מלא ומקצועי, ואנחנו רואים את ההבדלים בין אלה שמנסים לקצר דרך לבין המקצוענים, כי אם שמים יסודות טובים לעסקים אז הם עובדים הרבה זמן, ואנחנו רואים שיש ברשות המכס יש הנהלה מקצועית וזה תענוג לשתף איתה פעולה. שיהיה לכולנו בתקופה מאתגרת כזאת שלא ניקח שום דבר כמובן מאליו, ונדע לכבד אחד את השני בתקופה הזאת של ההתלהמות מיותרת ולשמור על מדינת ישראל כי אין לנו עוד מדינה ואין לנו עוד אזרחים, ואין לנו עובדים ספייר ואין לנו חברים ספייר. חג שמח לכולם״.

 

נציין כי בסוף הטקס הוענקו תעודות לעובדים מצטיינים של המכס כהוקרה על פעילותם הבולטת לאורך השנה שחלפה.