לין מברך את שר האוצר על רפורמה "במימדים היסטורים" במכון התקנים

לדברי נשיא איגוד לשכות המסחר אין ספק שההסדר עם העובדים והרפורמה המוצעת יוזילו את מחירי מוצרי המזון ומוצרי צריכה נוספים לציבור


14:11 ,07.12.2016 מאת: מערכת פורט2פורט

נשיא איגוד לשכות המסחר, עו"ד אוריאל לין, שיגר הבוקר מכתב לשר האוצר, חה"כ משה כחלון, בו הוא משבח אותו על ההסדר המוצלח שנחתם עם יו"ר ההסתדרות הכללית בעניין הדאגה וההגנה על העובדים במסגרת הפתיחה ההדרגתית של מכון התקנים לתחרות.

 

במכתבו הביע לין את הערכתו על ההסדר שנחתם עם העובדים, וכן על הרפורמה במכון התקנים, שהוצעה על ידי האוצר, ושיש לראותה ב"מימדים היסטוריים". לין הדגיש כי "עד היום כל השרים שזו הייתה אחריותם לא התמודדו עם אתגר זה כיאות ולא הצליחו לעמוד בפני לחצים."

 

לדבריו, "אין ספק שהסדר זה והרפורמה יוזילו את מחירי מוצרי המזון ומוצרי צריכה נוספים לציבור הרחב, והם מניחים את היסודות לרפורמות נוספות, שמביאות בחשבון את האינטרס הציבורי יחד עם דאגה הולמת לעובדים המצויים במוקד הרפורמה".

 

איגוד לשכות המסחר, כארגון העסקים הגדול במדינה, המייצג את מגזר המסחר והשירותים בכלל זה ציבור היבואנים, פעל רבות לקידום הרפורמה במכון התקנים, כדי להקל על בהליכים הביורוקרטים והקשיים בתהליכי בדיקות התקן של מוצרים מיובאים, ולפתוח את שוק בדיקות התקינה לתחרות. כל זאת כדי להגביר את תחרות, להרחיב את מגוון המוצרים המיובאים לציבור הרחב, להוזיל את עלויות היבוא ובדרך זו להוזיל את מחירי המוצרים לציבור.

 

יש להדגיש כי רפורמה זו בוצעה בשנים האחרונות יחד עם התעשיינים ובשותפות הבנה מלאה.