לין דורש משר הכלכלה: משוך חזרה מדיוני הכנסת את הצעת חוק המבצעים

נשיא התאחדות התעשיינים טוען כי מדובר בהתערבות בוטה של הרגולטור בהליכי הניבול העסקי מציע לקבוע במקום זאת הוראת חוק האוסרת הטעיית הצרכן בנוגע למבצעים


11:24 ,06.12.2017 מאת: מערכת פורט2פורט

עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, פנה אל שר הכלכלה, חה"כ אלי כהן, בדרישה למשוך מוועדת הכלכלה של הכנסת את הצעת החוק לתיקון חוק הגנת הצרכן (תיקון מס' 54) (מכירה מיוחדת), הידועה לציבור בשם 'הצעת חוק המבצעים' ואמורה לטפל בהורדות מחירים, הוזלות ומבצעים הנערכים במגזר הקמעונאי.  

 

איגוד לשכות המסחר סובר כי 'הצעת חוק המבצעים' שיזמה הרשות להגנת הצרכן וסחר הוגן היא בניגוד להחלטה מס' 2118 של הממשלה, מאוקטובר 2014, שתכליתה הורדת העול הרגולטורי בישראל.

 

לדברי לין, "הפתרון הכלול בהצעה זו הוא שיא של התערבות בוטה של הרגולטור בהליכי הניהול העסקי. הרגולטור הופך להיות מנהל העסק תוך הטלת חובה על אחרים. הצעת החוק מכוונת נגד המגזר הקמעונאי, שכבר סובל מעודף רגולאטורי שוחק, עקב העובדה שרק מתחילת המאה הנוכחית הוא ספג 41 דברי חקיקה ראשית ועוד 17 תקנות, שתכלית כולם הוא הטלת עול רגולאטורי."

 

לין הדגיש כי ״המגזר העסקי מותקף, על אף החלטת הממשלה 2118, מדי פעם ביוזמות רגולטוריות נוספות, שאינן עוברות את מבחני ה-RIA ובמידה רבה גם אינן מאוזנות במבחן העומס והנזק הכלכלי לעומת תועלת שכל רגולציה ספציפית שואפת להשיג״.

 

באיגוד לשכות המסחר מציינים כי הצעת החוק אף תפגע בציבור הצרכנים: הטלת חובות כה מכבידות תביא בסופו של יום לכך שהעוסקים יחששו להפר את החוק ולהיחשף לעיצומים כספיים משמעותיים ועל כן יימנעו מנקיטה במבצעים - דבר אשר יוביל לפגיעה בצרכן הסופי. זו הצעה שתרומתה היחידה לצרכן תהיה הגברת יוקר המחיה, בניגוד למאמצי הממשלה להיאבק בתופעה זו.