חברת eezyimport מייצאת לארה״ב פלטפורמה אינטרנטית בשיטת ה-DIY

הסטארט אפ הישראלי מבית חברת פרידנזון מאפשר ליבואנים אמריקאים שחרור במכס בשיטת עשה זאת בעצמך ומוזיל להם עלויות. מנכ״ל ומייסד החברה, אסף פרידנזון: מי שעוסק בייבוא יכול לטפל בשחרור המשלוחים שלו בכוחות עצמו


12:00 ,13.12.2021 מאת: מערכת פורט2פורט

בשנת 2019 הקימה חברת פרידנזון חברת סטארט אפ בשם eezyimport שהיא פלטפורמה מבוססת רשת עבור יבואנים אמריקאים קטנים עד בינוניים. הפלטפורמה מסייעת ליבואנים לשחרר מוצרים מהמכס האמריקאי בשיטת DIY ׳עשה זאת בעצמך׳, וחוסכת להם את עלויות התיווך של עמילי המכס. החברה קיבלה את השם, ואכן, כשמה כן היא, הופכת עבורם את תהליך הייבוא לפשוט וקל הרבה יותר משהיה בעבר.

 

מגפת הקורונה הביאה לגידול אדיר בהיקף הסחר הבינלאומי, הן מבחינת יבוא אישי והן מבחינת יבוא מסחרי. עולם השילוח והלוגיסטיקה נמצא במשבר גדול בעקבות הגידול בהיקפי השילוח, למול מחסור באוניות משא, אי עמידה של נמלי הים בהכלה של כמות המשלוחים והמכולות, וכן מחסור גדול בכוח אדם, בעיקר בישורת האחרונה של ההובלה היבשתית (last mile delivery) במשאיות ליעד ההפצה.

 

לדברי חן וובצ׳נקו, מנהלת Customer Success ומנהלת צוות התמיכה בחברת eezyimport: ״לקוחות קטנים לרוב נופלים בין הכיסאות ולא מקבלים פתרונות שתפורים לצרכים שלהם וגם לא מחירים טובים. הרעיון שמאחורי eezyimport הוא להנגיש את שרשרת האספקה לעסקים קטנים/בינוניים, במחירים נוחים, בזכות העובדה שהם עושים את התהליך בעצמם, בשיטת DIY״.

 

הפלטפורמה שמציעה להם החברה מאפשרת להם להעלות את הנתונים בעצמם, וכך לחסוך בעלויות. ״עסק קטן ישלם בממוצע $200 לתיק עבור משלוח ימי״. מדווחת חן, ״אבל דרכנו העלות יורדת משמעותית. החברה שלנו מציעה לעסקים האלה לוותר על עמילי מכס, דבר שאפשרי בארה״ב, גם אם הוא עדיין לא אפשרי בישראל. כשמדלגים על התיווך של עמיל המכס, אפשר לחסוך עד 75% מן העלות.

 

מנכ״ל ומייסד החברה, אסף פרידנזון, מאמין שבעוד זמן מה עמילי המכס יהפכו ליועצים בריטיינר, כמו שקרה בארה״ב עם רואי חשבון. ״כמו שהאמריקאים מגישים לבד את דו״ח המס שלהם, ורו״ח רק יועץ, כך גם יקרה עם עמילי המכס. מי שעוסק בייבוא יכול לטפל בשחרור המשלוחים שלו בכוחות עצמו, ואין כל סיבה לשלם למתווך״.

 

הפלטפורמה של eezyimport מציעה שתי אופציות להצהרה המכסית: אופציה אחת היא הגשת המסמכים לבד, בעלות של $35 בלבד. אופציה נוספת היא הגשה עצמאית של הצהרת הייבוא, בליווי של עמיל מכס מטעם החברה, שעורך בדיקה כדי לוודא שהכל תקין, ורק אז ההגשה מועברת למכס. באופציה זו לא מוותרים על התיווך, אבל מעניקים לייבואן את האפשרות להיות בשליטה על הייבוא שלו. אופציה זו עולה $65, ועדיין זולה משמעותית מהשיטה המסורתית של יבוא בתיווכו של עמיל מכס, שמגיעה לסכום של $150 עד $200 לכל הגשה.

 

״המודול שלנו עלה בחודש מאי 2020״, מספרת חן, ״ומאז יש לנו פעילות משמעותית בתחום. המהפכה הדיגיטלית הגיעה לעולם הלוגיסטיקה לפני כמה שנים, אבל אנחנו הראשונים שהכנסנו את גישת ה-DIY. זה הייחוד שלנו, וזה מאפשר לנו לתת מחירים שעסקים קטנים יכולים לעמוד בהם. בייבוא כל אחד נוגס לייבואנים מהרווח. בעזרתנו, הם יכולים לחסוך הרבה מאד כסף״.