העלאת המכסים בארה״ב: כיצד יצואנים ישראלים יכולים להתמודד?

עליית המכסים בארה״ב מחייבת את היצואנים לחשיבה יצירתית. ״היצואנים הישראלים צריכים להפוך לשותפים פרואקטיביים של לקוחותיהם״, אומר אורי אפלבום, מנכ״ל Eezyimport, בריאיון מיוחד ל־PORT2PORT


12:32 ,08.04.2025 מאת: מערכת פורט2פורט

בריאיון מיוחד ל-PORT2PORT, אורי אפלבום, מנכ״ל Eezyimport מקבוצת פרידנזון, מסביר כיצד יצואנים ישראלים יכולים לעזור ליבואנים אמריקאים להתמודד עם העלאת המכסים בארה״ב, לשמור על קשרי מסחר יציבים, ואף לחזק אותם באמצעות פתרונות חדשניים.

 

לדברי אפלבום, העלייה האחרונה בתעריפי המכס על סחורות ישראליות המיובאות לארה״ב מחייבת יצואנים ישראלים להיות פרואקטיביים ולספק פתרונות יצירתיים ליבואנים מעבר לים, על מנת למנוע פגיעה בהיקפי הסחר ההדדיים.

 

שאלה: מהם הצעדים המרכזיים שיצואנים ישראלים יכולים לנקוט כדי לסייע ליבואנים האמריקאים?

 

אורי אפלבום: ״ראשית, תמחור גמיש וחלוקת עלויות. יצואנים יכולים להציע ספיגה חלקית של עליית המכס או לספק תמריצים משמעותיים לרכישות גדולות או לחוזים ארוכי טווח. כמו כן, כדאי לשקול שותפויות שבהן עלויות המכס מתחלקות בין הצדדים באופן שמאפשר לשני הצדדים להישאר תחרותיים ורווחיים״.

 

אפלבום מוסיף כי חשוב לבצע אופטימיזציה של סיווג המכס (HTS), בין היתר באמצעות מה שנקרא ״הנדסת תעריפים״ (Tariff Engineering) - התאמה קלה של מוצרים כך שישויכו לקטגוריית מכס עם תעריפים נמוכים יותר. ״שימוש במערכות דיגיטליות חכמות כמו הכלי BINA של Eezyimport, מאפשר ליבואנים וליצואנים לקבל סיווג מכס מדויק ואוטומטי שחוסך עלויות משמעותיות״, הוא מסביר.

 

שאלה: מה לגבי התאמות בשרשרת האספקה וייצור?

 

אורי אפלבום: ״כדאי לבחון היתכנות להעתיק חלק מהייצור או את שרשרת האספקה למדינות עם מכסים מופחתים או ללא מכסים כלל במסגרת הסכמי סחר חופשי. גם בחינת חלופות לוגיסטיות אזוריות, כמו שימוש במחסנים מאושרים (Bonded Warehouses) ואזורי סחר חופשי (FTZs) בתוך ארה״ב, יכולה להפחית או לדחות תשלומי מכס משמעותית״.

 

שאלה: האם קיימות דרכים נוספות להקל על היבואן האמריקאי?

 

אורי אפלבום: ״בהחלט. תנאי תשלום ומימון גמישים הם כלי מצוין. יצואנים יכולים להציע ליבואנים תנאי אשראי נוחים יותר, כמו פריסת תשלומים ארוכה או מימון סחר. כמו כן, תמיכה פעילה בתהליכים לקבלת פטורים והחזרי מכס בארה"ב יכולה להביא לחיסכון משמעותי עבור הלקוחות״.

 

לדברי אפלבום, חשוב גם להבליט את היתרונות הלא-תעריפיים של המוצרים, כגון איכות גבוהה, אמינות, אספקה מהירה ושירות לקוחות טוב יותר, שיכולים להצדיק את המחירים הגבוהים יותר בעקבות העלאת המכסים.

 

לסיכום, אומר אפלבום: ״היצואנים הישראלים צריכים להיות שותפים פרואקטיביים של לקוחותיהם בארה״ב. השימוש בטכנולוגיות מתקדמות לניהול המכס, לצד תכנון אסטרטגי גמיש וחלוקת עלויות חכמה, יכולים לשמור על יציבות ואף להרחיב את היקפי הסחר, למרות האתגרים החדשים״.

 

לדבריו, הפתרונות של Eezyimport נותנים ליבואנים האמריקאים כלים דיגיטליים מתקדמים ויעילים, המאפשרים שחרור מהיר, פשוט וזול יותר של סחורות במכס האמריקאי, ומסייעים ללקוחות להתמודד טוב יותר עם עליית התעריפים האחרונה.