המכס, עכשיו הבול

במסגרת כנס תוכניות עבודה של מינהל המכס הציג השירות הבולאי בול המוקדש למכס. הערך הנקוב: 9.50 שקלים


00:00 ,27.02.2013 מאת: מערכת פורט2פורט

בול המכס בישראל שהנפיק השירות הבולאי של דואר ישראל הושק היום (ד') בטקס חגיגי.

השקת הבול, המוקדש למכס בארץ, מבטאת את הערכת המדינה למכס הישראלי ולתרומתו הייחודית לכלכלה ולמסחר. ערכו הנקוב של הבול החדש עומד על 9.50 שקלים.

אירוע ההשקה נערך במסגרת כנס תוכניות עבודה של מינהל המכס, שנערך במעלה החמישה. בטקס נכחו מנכ"ל משרד האוצר דורון כהן, מנהל רשות המסים דורון ארבלי ומנהל השרות הבולאי ירון רצון.

הבול, שעוצב על ידי יגאל גבאי, נותן ביטוי לדינמיות המאפיינת את מינהל המכס לפתיחת השערים לעולם ולזרימת הסחורות דרך האוויר, היבשה והים.

למינהל המכס, האמון על גביית כ-25% מהכנסות רשות המסים, מקום חשוב במינוף הכלכלה והעוצמה הכלכלית של ישראל. המכס פועל במקביל בשני מישורים: מתן שירות לקהיליית סחר החוץ ולכלל האזרחים, היבואנים והיצואנים במדינה; ואכיפת חוקי מדינת ישראל, תוך שמירה בגבולות המדינה מפני הברחה של טובין, סמים ואמצעי לחימה.

פישוט תהליכי הייבוא והייצוא, בשילוב יישום של שיטות עבודה מתקדמות, הציבו את מינהל המכס כראש חץ במלחמה בפשיעה הכלכלית, בייבוא המפר זכויות קניין רוחני, בהברחות ובהלבנת ההון הפוגעות בכלכלת המדינה.

כהן: "השקת הבול ומהלכים נוספים משקפים את הערכת הממשלה לעבודת רשות המסים בכלל והמכס בפרט. תהליך מכס מהיר ויעיל הינו חיוני למשק, שכן העסקים והסחר הבינלאומי הינם אחד ממנועי הצמיחה העיקריים ומכאן החשיבות של יעילות הטיפול המכסי הזוכה כאן להוקרה".

ארבלי אמר בטקס: "הבול החדש מבטא את הדגש ששם מינהל המכס על שיתוף פעולה עם ארגוני הסחר הפנים ארציים, על יחסי עבודה הדדיים ומפרים עם גופים בינלאומיים ובראשם ארגון המכס העולמי, ועם רשויות המכס במדינות העולם".

רצון: "זו פעם ראשונה שבה מוקדש בול ישראלי למכס. בולי ישראל מציגים את מדינת ישראל על כל הוויית החיים שבה, ובתוך כך גם ענפים מסחריים וכלכליים".