הופסקו העיצומים בבתי המכס בנמלי הים, האוויר ובתחנות ההסגרה

ההסתדרות הורתה לעובדי שירות המדינה להפסיק את העיצומים לאחר שמשרדי האוצר והתקשורת הגיעו להסכמות בנוגע להעסקת עובדי הדואר והקבלן


13:13 ,07.10.2014 מאת: מערכת פורט2פורט

יו"ר ההסתדרות הורה היום (ג') להפסיק לאלתר את כל העיצומים ברשות הדואר ובשירות המדינה, לאור השגת ההסכמות הנדרשות בין משרד האוצר לבין משרד התקשורת באשר לתנאי תוכנית ההבראה בחברת דואר ישראל.

 

בין השאר, הורתה ההסתדרות לאות הזדהות בימים האחרונים על עבודה חלקית של עובדי המכס בנמלי הים בחיפה ובאשדוד, וכן של עובדי המכס בנתב"ג. במסגרת העיצומים בדקו העובדים רק כמות חלקית בלבד של המטען ביבוא.

 

בנוסף, החל מהבוקר הצטרפו לעיצומים גם עובדי תחנת ההסגר בנמל אשדוד, שלא ענו לטלפונים ולא שחררו מטענים. מדובר היה בפגיעה קשה ביבואנים, הנמצאים עם סחורה רבה ערב חג הסוכות.

 

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן: "היום הוא יום של ניצחון לצדק החברתי. הצלנו את חברת הדואר והצלחנו למנוע את פיטוריהם של עובדים מסורים. הדרך שעברנו בשבועות האחרונים היא חלק ממאבק עקרוני שמנהלת ההסתדרות, על החזרת כבודם האנושי של העובדים בישראל.

 

"עובדי שירות המדינה ורשות שדות התעופה הפגינו רוח של סולידריות אמיתית, אבל מאבקם עדיין לא הסתיים. המדינה ממשיכה לנקוט במדיניות שמנציחה תבניות העסקה פוגעניות ומרחיבה במכוון את תופעת עובדי הקבלן. התנהלות המדינה בתור מעסיקה היא במקרה הטוב חסרת אחריות ובמקרה הרע מעמיקה את הפערים החברתיים בישראל ומעודדת אי שוויון. ההסתדרות תמשיך לפעול נגד התופעה הפסולה הזו בכל האמצעים העומדים לרשותה".         

 

יו"ר הסתדרות עובדי המדינה אריאל יעקבי הודה לכל עובדי שירות המדינה על הסולידריות שהפגינו במאבק עובדי הדואר ועובדי הקבלן.