מינהל סחר חוץ בתמ"ת: אתר חדש המרכז את פעילות ה-OECD במשרד

באתר, המיועד לציבור הרחב, ניתן למצוא מידע על פעילות הגופים הללו בוועדות ה-OECD וכן במסגרת תהליך ההצטרפות של ישראל לארגון


00:00 ,15.07.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

באתר, המיועד לציבור הרחב, ניתן למצוא מידע על פעילות הגופים הללו בוועדות ה-OECD וכן במסגרת תהליך ההצטרפות של ישראל לארגון
 
מינהל סחר חוץ במשרד התמ"ת השיק לאחרונה אתר חדשהמרכז את פעילות ה- OECD במשרד התמ"ת.
 
האתר החדש מרכז את פעילות כל גורמי משרד התמ"ת הפעילים במסגרת ה-OECD: מינהל סחר חוץ, המטה לקידום השקעות, המדען הראשי, הגבלים עסקיים, הממונה על הגנת הצרכן, מינהל הכימיה, הממונה על יחסי עבודה, מינהל המחקר והכלכלה, ומינהל הפנים.
 
באתר ניתן למצוא מידע על פעילות הגופים הללו בוועדות ה-OECD וכן במסגרת תהליך ההצטרפות של ישראל ל-OECD. כמו כן ניתן לקבל באתר גם מידע כללי על ה-OECD.
 
האתר מיועד לציבור הרחב והוקם במטרה ללמוד על היקף הפעילות ולהבין מיהם אנשי הקשר לוועדות ה-OECD הנמצאות באחריות גורמי התמ"ת.
 
ארגון ה OECD החל לפעול בשנת 1961 במטרה להעניק לממשלות סיוע בהגדלת היקפי הצמיחה, בביקורת אחר היקפי התעסוקה, בדיקת רמת החיים והתפתחות המסחר הגלובלי.
 
ברבות השנים התפתח הארגון והפך לגוף כלכלי וחברתי חוצה גבולות אשר מסייע למדינות החברות בו להשיג התקדמות משמעותית בתחומים רבים כגון: פיתוח כלכלי, הגדלת היקפי ייצוא, פיתוח טכנולוגי, העלאת רמת מחקר, קידום ממשל הוגן, איכות סביבה, פיתוח חקלאי ועוד תחומים רבים.
 
הפעילות נעשית על ידי שיתוף פעולה בין המדינות החברות בארגון, הקמת מיזמים רב-לאומיים ובאמצעות קיומן של ועידות מקצועיים בכל נושא גלובלי שהוא על סדר היום הציבורי. הארגון מנסה לתת מענה לבעיות שונות הן לממשלה ספציפית והן לבעיות משותפות. בנוסף, מזה כ-40 שנה, משמש הארגון כבסיס נתונים מהימן ביותר אודות יצוא ויבוא של מדינות וחברות, היקפי צמיחה וגדילה של שווקים ועוד נתונים רבים ומגוונים.
 
"בירת הארגון" היא פריז, בה מתנהלים מרבית מהדיונים והוועדות המקצועיות. כיום חברות בארגון 30 מדינות, 5 מדינות בתהליכי הצטרפות מתקדמים וביניהן ישראל, רוסיה, צ'ילה, אסטוניה וסלובניה. ועוד 5 מדינות אשר אותרו כראויות להצטרפות בשלב הבא והן: ברזיל, סין, הודו, אינדונזיה ודרום אפריקה.
כתובת האתר החדש:

 
http://www.moital.gov.il/CmsTamat/Rsrc/OECD/OECD.html