מזכ"ל עובדי המדינה, עופר עיני, מונה ליו"ר האיגוד המקצועי בהסתדרות

עיני, שבאוקטובר 2003 אירגן את שביתת 100 הימים במשרדי הממשלה, הודיע כי ימשיך לכהן במקביל כמזכ"ל הסתדרות עובדי המדינה


00:00 ,01.11.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
עיני, שבאוקטובר 2003 אירגן את שביתת 100 הימים במשרדי הממשלה, הודיע כי ימשיך לכהן במקביל כמזכ"ל הסתדרות עובדי המדינה

מזכ"ל הסתדרות עובדי המדינה, עופר עיני, מונה אתמול ליו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות - האגף המרכזי בארגון. עיני מחליף את שלמה שני, שכיהן בתפקיד ב-8.5 השנים האחרונות. חרף פרישתו של שני מראשות האגף לאיגוד מקצועי הוא יישאר בתפקיד סגן יו"ר ההסתדרות ובתפקיד מזכ"ל הסתדרות ההנדסאים והטכנאים, שהיא אחד האיגודים המקצועיים הגדולים ביותר.

יו"ר ההסתדרות, עמיר פרץ, אמר אתמול כי שני הודיע לו כבר באפריל השנה שבכוונתו לפרוש מהתפקיד, אך לנוכח המשבר שפרץ בנוגע לאי תשלום השכר לעובדים בעשרות רשויות מקומיות הוא ביקש משני להמשיך בתפקידו תקופה נוספת.

מקורות בהסתדרות אמרו אתמול כי על אף פרישתו של שני הוא ימשיך להוביל מטעם ההסתדרות והוועדים את המשא ומתן עם משרד האוצר ורשות הנמלים על הרפורמה בנמלי הים. לדבריהם, "בין שני לבין הממונה על השכר והסכמי עבודה במשרד האוצר יובל רכלבסקי שוררים יחסי אמון, דבר שעשוי להקל על התקדמות המשא ומתן בנמלים".

עיני, שבאוקטובר 2003 ארגן את שביתת 100 הימים במשרדי הממשלה - השביתה שהיתה הארוכה ביותר שידע המשק - הודיע כי במקביל לתפקידו כיו"ר האגף לאיגוד מקצועי הוא ימשיך לכהן כמזכ"ל הסתדרות עובדי המדינה. לדבריו, עם כניסתו לתפקיד החדש הוא יתכנן מאבק של עובדי המגזר הציבורי נגד הקיצוצים בסעיפי הרווחה בתקציב המדינה, אך בטרם תחליט ההסתדרות על שביתה או כל צורה אחרת של מאבק, היא תנסה להגיע להסכמה עם שר האוצר לגבי סעיפי התקציב.

שני אמר אתמול: "העבודה המאורגנת בישראל מצויה בסכנה. משרד האוצר יצא בהצהרות שמטרתן חיסול הוועדים ושבירת כוחם של העובדים.

מניעת התופעה היא אחת המטרות המרכזיות שההסתדרות הציבה לעצמה".