מזכ"ל ה-OECD: "בעוד מספר חודשים תהיו חברים מלאים בארגון - והשת"פ בינינו רק יגבר"

שר התמ"ת ציין בארוחה לכבוד מזכ"ל הארגון כי מחויבותה של ישראל ליעדי ה-OECD רק תגדל עם קבלתה לארגון. ציין: אני שואף ליעד של 78% שיעור ההשתתפות בכוח העבודה בשנת 2020


00:00 ,20.01.2010 מאת: מערכת פורט2פורט

שר התמ"ת ציין בארוחה לכבוד מזכ"ל הארגון כי מחויבותה של ישראל ליעדי ה-OECD רק תגדל עם קבלתה לארגון. ציין: אני שואף ליעד של 78%  שיעור ההשתתפות בכוח העבודה בשנת 2020
 
שר התעשייה המסחר והתעסוקה, בנימין (פואד) בן אליעזר, אירח היום לארוחת פרידה את מזכ"ל ה-OECD  ואנשי צוותו בירושלים. בארוחה נכחו שר הרווחה, יצחק (בוז'י) הרצוג; השר לענייני מיעוטים, אבישי ברוורמן; מנכ"ל משרד התמ"ת, שרון קדמי; ראש המועצה הלאומית לכלכלה, פרופ' יוג'ין קנדל; נשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש; יו"ר הסתדרות העובדים, עופר עיני והמדען הראשי בתמ"ת, ד"ר אלי אופר.
 
השר בן אליעזר פתח בהלצה את דברי הברכה שלו ואמר כי "לכבוד הוא לי להיות האחרון שמארח אותך כאן בארץ, אני מקווה שארוחה זו לא תקלקל את הרושם הטוב שאני מבין שאתה לוקח איתך מביקורך בישראל". השר המשיך בשבחים על הדו"ח המקצועי שהוגש על ידי הארגון, במיוחד בנושאי תעסוקה ורווחה. "הקמנו ועדה ציבורית לבחינת יישום ההמלצות, שעיקרן הרחבת 'תוכנית וויסקונסין' לקנה מידה ארצי, אכיפה של חוקי עבודה, מיקוד באוכלוסיות המיעוטים והמוגבלים, שיפור מסגרות של מעונות יום והכשרה מקצועית. אני שואף ליעד של 78%  שיעור ההשתתפות בכוח העבודה בשנת 2020 - תוספת של 30,000 מועסקים חדשים בשנה מעבר לגידול הטבעי. פורום זה עבד בשיתוף פעולה יוצא מן הכלל, בהובלת משרד התמ"ת, לצורך הצטרפות ישראל ל-OECD, וימשיך את העבודה והשת"פ בעתיד, בהתמודדות עם האתגרים שניצבים בפני ישראל בתחומי התעסוקה והרווחה".
 
השר בן אליעזר סיים בתקווה כי ישראל תצטרף לארגון מהר ככל האפשר, וכך המחויבות של ישראל ליעדי הארגון תהיה גדולה יותר. "דבר אחד אתה לא יכול שלא לשים לב - אתה בין אנשים חמים ומקבלי פנים".
 
מזכ"ל הארגון הודה לשרים על שיתוף הפעולה ועל האירוח החם, ותיאר את הרצינות הרבה בה הדו"ח התקבל בימים האחרונים בישראל. "ישנן קבוצות באוכלוסייה שלא התקדמו כמו שאר האוכלוסייה, ועליכם לפעול כדי לקדמן, ברגע שהאוכלוסיות האלו יתקדמו - כל הגוף הנקרא מדינת ישראל יתקדם עוד יותר קדימה.
 
מזכ"ל הארגון סיים את דבריו בנימה אופטימית כאשר אמר "מרגע שתהפכו להיות בעוד מספר חודשים חברים מלאים בארגון, שיתוף הפעולה בינינו רק יגבר".