לשכת התאום של הארגונים הכלכליים בחיפה והצפון דוחה ההסדר לשיפוי עסקים

לטענת עודד פלר, יו"ר לשכת התאום של הארגונים הכלכליים של חיפה והצפון, ונשיא לשכת המסחר והתעשייה חיפה והצפון, הלשכה מוצאת את ההסכם המתגבש כלא עונה על צורכי העסקים בצפון ואין בו פיצוי הולם על נזקיהם


00:00 ,27.07.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

לטענת עודד פלר, יו"ר לשכת התאום של הארגונים הכלכליים של חיפה והצפון, ונשיא לשכת המסחר והתעשייה חיפה והצפון, הלשכה מוצאת את ההסכם המתגבש כלא עונה על צורכי העסקים בצפון ואין בו פיצוי הולם על נזקיהם
 
"הסדר השיפוי באשר למגזר המסחר והשירותים הינו הסדר בלתי הולם שאינו יכול להוות מדד אמת, המשקף את ההפסדים למעסיקים ממגזר זה". כך הודיע אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, בפנייה דחופה ששיגר אתמול אל אברהם הירשזון, שר האוצר, אלי ישי, סגן רוה"מ ושר התעשייה המסחר והתעסוקה, ד"ר יוסי בכר, מנכ"ל משרד האוצר, קובי הבר, הממונה על התקציבים באוצר, ושרגא ברוש, יו"ר לשכת התאום של הארגונים הכלכליים.
 
ככל הידוע, בסיס הסדר השיפוי הוא שכר העובדים שנעדרו מהעבודה כפול 80%. "איגוד לשכות המסחר לא יוכל להיות חלק מהסדר זה. זאת מאחר והנזקים הנגרמים למעסיקים במגזר המסחר והשירותים, אותו האיגוד מייצג, אינם פונקציה של ירידה במספר העובדים שנעדרו מהעבודה". לין דורש לקיים בדחיפות דיון נפרד למציאת הסדר מתאים לענפי המסחר והשירותים.
 
בתוך כך, לשכת התאום של הארגונים הכלכליים של חיפה והצפון, קיבלה אמש החלטה עקרונית לפיה ההסדר המוצע לפיצוי מעסיקים כתוצאה מהלחימה בצפון, אינו מקובל עליה.
 
הלשכה הצפונית כוללת את כל ארגוני המעסיקים בחיפה והצפון, (לשכת המסחר והתעשייה חיפה והצפון, התאחדות התעשיינים סניף צפון, התאחדות הקבלנים צפון, בעלי המלאכה בצפון, סוכני ביטוח, לשכת עורכי הדין, סוכני המכס, לשכת הספנות ואיגוד המשתמשים בהובלה ימית).
 
לטענת עודד פלר, יו"ר לשכת התאום של הארגונים הכלכליים של חיפה והצפון, ונשיא לשכת המסחר והתעשייה חיפה והצפון, הלשכה מוצאת את ההסכם המתגבש כלא עונה על צורכי העסקים בצפון ואין בו פיצוי הולם על נזקיהם. נזקים המעמידים בסכנה אלפים מהם.
 
בעקבות החלטת הלשכה, שיגר אמש פלר פנייה דחופה לקובי הבר, הממונה על התקציבים באוצר, לפיה הוא מבקש לקבל לאלתר את ההסכם המוצע לפרטיו. בנוסף, הוא דורש לעכב כל החלטה וכל חתימה על הסכם לפיצוי המגזר העסקי באזור, בכדי שיוכל לכנס במיידית את צוות ההיגוי שלשכת התאום הצפונית הקימה לנושא, לשם השלמת המו"מ בעניין.
 
בנוסף, לין השתומם על כך שההסדר שנוגע לפיצוי עסקים באזור חיפה והצפון נעשה מבלי שפרטיו הובאו לידיעת מרבית הארגונים העסקיים דווקא מאזור זה, ומבלי לשתפם. לדעת לין, ההסדר המתגבש נועד מראש לכישלון והפך לבלתי רלוונטי, לא מחמת העדר כוונות טובות, אלא על שום דרך התנהלות המשא ומתן.

יתרה מכך, על פי התבטאויות שונות של ראשי התאחדות התעשיינים חיפה והצפון עולה שלמרות שהתאחדות התעשיינים הארצית תומכת ומנהלת מגעים להשלמת הסדר השיפוי לעסקים בצפון, מביעה השלוחה הצפונית התנגדות להסדר המתגבש.