לין קרא לפרץ לבטל את השביתה ולפתוח בהדברות עם הממשלה

נשיא איגוד לשכות המסחר: "דרך השביתה אותה בחרת אף גרמה לכך, שכיום מרשים לעצמם עובדים בנמל אשדוד לשבות כמעט בכל עילה שהיא, ובעת כל ויכוח בינם לבין ההנהלה, ותוך הפרת החלטות של בתי משפט. תהליך זה מעמיד את שלטון החוק בסכנה"


00:00 ,19.09.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
נשיא איגוד לשכות המסחר ליו"ר ההסתדרות: "דרך השביתה אותה בחרת אף גרמה לכך, שכיום מרשים לעצמם עובדים בנמל אשדוד לשבות כמעט בכל עילה שהיא, ובעת כל ויכוח בינם לבין ההנהלה, ותוך הפרת החלטות של בתי משפט. תהליך זה מעמיד את שלטון החוק בסכנה"

"קל מאוד ללחוץ על הדק השביתה. קשה מאוד, אם בכלל, לשקם את הנזקים הנגרמים בגינה. ודאי אלה הפוגעים בקשרי הסחר של ישראל עם העולם וגורמים לכך, שפחות ופחות עסקים בחו"ל רוצים להיות בקשרים עסקיים עם עמיתיהם בישראל, ויותר ויותר עסקים מעבירים פעולתם לחו"ל". כך כתב אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר לעמיר פרץ, יו"ר ההסתדרות, לאור כוונתה של ההסתדרות להכריז על שביתה כללית במשק.

"צר לי לקבוע שההסתדרות בשנים האחרונות, בהנהגתך, היא האחראית למציאות הקשה שנוצרה. במקום לנהוג בשיקול דעת, מובילה ההסתדרות את המשק לאנרכיה כלכלית, מתעלמת ממצוקתו הקשה של המגזר העסקי, ולא פחות חשוב- מחסלת, פשוטו כמשמעו, מקומות עבודה ופרנסה של עובדים לא מעטים", כתב לין.

נשיא איגוד לשכות המסחר הדגיש כי גם אם יש ויכוחים וחילוקי דעות עם הממשלה על דרכה הכלכלית, הרי שאין שום סיבה להשבית בגינם את המשק וכי, הדרך ליישובם היא במסגרת של דיאלוג ומו"מ. "לחלופין", הוסיף לין, "ומאחר שמדובר בהליכי חקיקה- הדרך לנסות לדחותם היא באמצעים הדמוקרטים המקובלים, כמו בכל הליך חקיקה אחר".

"אם מדובר, לדעתכם, בהפרת הסכמים, התגובה אינה צריכה להיות שביתה, אלא פנייה להכרעת בתי המשפט. דרך השביתה אותה בחרת אף גרמה לכך, שכיום מרשים לעצמם עובדים בנמל אשדוד לשבות כמעט בכל עילה שהיא, ובעת כל ויכוח בינם לבין ההנהלה, ותוך הפרת החלטות של בתי משפט. תהליך זה מעמיד את שלטון החוק בסכנה".

במכתבו הדגיש לין כי המגזר העסקי פעל תוך שיתוף פעולה עם ההסתדרות, אולם שיתוף פעולה זה הולך ומתמוטט. שכן, המשק הישראלי עדיין לא התאושש משביתת הנמלים הקשה האחרונה וכי כל שביתה נוספת שתפגע שוב בסקטור העסקי, תגרום שוב להפסדי עתק למשק ולצמצום ולהפסד של מקומות עבודה נוספים.

"עוד לא מאוחר. אני קורא לך להודיע על ביטול השביתה, ולפתוח בדיאלוג אמיתי עם הממשלה".