לין לראש הממשלה: יש להקים ועדת חקירה ממלכתית לבחינת היווצרותם של הגירענות בקרנות הפנסיה ההסתדרותיות

קורא לשרון להביא את ההצעה להקמת ועדת החקירה כבר לישיבת הממשלה הקרובה ; "על כשלונות קטנים בהרבה מניהול קרנות הפנסיה - משבר מניות הבנקים - הוקמה ועדת חקירה. אי אפשר להשאיר את נושא הגירעונות שנוצרו בקרנות הללו ללא חקירה מקיפה וממצה"


00:00 ,14.01.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
קורא לשרון להביא את ההצעה להקמת ועדת החקירה כבר לישיבת הממשלה הקרובה ; "על כשלונות קטנים בהרבה מניהול קרנות הפנסיה - משבר מניות הבנקים - הוקמה ועדת חקירה. אי אפשר להשאיר את נושא הגירעונות שנוצרו בקרנות הללו ללא חקירה מקיפה וממצה".

"הקמת ועדת חקירה בנושא קרנות הפנסיה ההסתדרותיות היא חובה ציבורית ומוסרית. על כישלונות קטנים בהרבה, כמו משבר מניות הבנקים, הוקמה ועדת חקירה. לכן, אני מבקש כי יובא בפני הממשלה כבר בישיבתה הקרובה הצעה להקמת ועדת חקירה ממלכתית בנושא". כך ביקש היום אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, במכתבו לראש הממשלה, אריאל שרון.

בדבריו ציין לין, כי ועדת החקירה תתבקש לבדוק את מכלול ההיבטים של התנהלות הקרנות ולעמוד על הסיבות שהביאו אותן למצבן הנוכחי ובכלל זאת לבדוק: על מי מוטלת האחריות ליצירת גירעונות, מה היו שיקולי ההסתדרות במינוי מנהלים לקרנות ומה הייתה השפעתם על רמת הניהול של הקרנות, האם וכיצד נופח המנגנון של הקרנות, האם וכיצד הועברו כספים מהקרנות להסתדרות במישרין או בעקיפין, למי ומדוע העמידו הקרנות הלוואות, הטבות ועוד.

היבטים נוספים לבדיקת הוועדה: האם וכיצד ניתנו הטבות או העדפות לעמיתים המיוצגים על ידי ועדי עובדים חזקים על חשבון עמיתים ממקומות עבודה אחרים, האם וכיצד הופרו חובות אמון בסיסיות של הקרנות כלפי העמיתים והאם יש בסיס לכאורה לעבירות פליליות בניהול הקרנות. "אין ספק כי עניין זה הוא בעל חשיבות ציבורית חיונית הנוגעת לכלל אזרחי המדינה", טוען לין בפנייתו.

לין מציין בנוסף, כי קרנות הפנסיה של ההסתדרות צברו גירעונות בהיקפים של למעלה ממאה מיליארד שקלים, תוך צורך בסיוע מתקציב המדינה, אשר עפ"י נתוני האוצר, מסתכם בסך של 83 מיליארד שקלים. "מדובר בעומס תקציבי ופיננסי מעבר לכל סכום אותו נאלצה המדינה לשאת על גבה עד היום, כתוצאה מניהול כושל", סיכם לין.