לין: יש צורך בחקיקה מיידית שתאסור השבתה בשירותים החיוניים

"השבתת המגזר הציבורי מיד לאחר ראש השנה מוכיחה שוב את הצורך בתיקוני חקיקה מיידים שבמסגרתם תאסר באופן מוחלט שביתה בשירותים חיוניים אלמנטריים שאין להם תחליפים כגון: נמלי הים, האוויר והמכס וכן תאפשר לכל שר להוציא ריתוק לעובדים חיוניים שבתחום אחריותו"


00:00 ,29.09.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
"אסור להרשות שהעסקים והציבור יהפכו שוב בני ערובה של הוועדים הכוחניים"

"השבתת המגזר הציבורי מיד לאחר ראש השנה מוכיחה שוב את הצורך בתיקוני חקיקה מיידים שבמסגרתם תאסר באופן מוחלט שביתה בשירותים חיוניים אלמנטריים שאין להם תחליפים כגון: נמלי הים, האוויר והמכס וכן תאפשר לכל שר להוציא ריתוק לעובדים חיוניים שבתחום אחריותו". כך אמר בשבוע שעבר אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, בתגובה להודעת ההסתדרות הכללית על השבתת המגזר הציבורי.

לין הדגיש כי גל השביתות במשק בשנה האחרונה הפך את המגזר העסקי והציבור כולו לבן ערובה של ההסתדרות ושל וועדי עובדים כוחניים, והסב להם נזקים כספיים כבדים, הנאמדים במאות מיליוני דולרים. "הניסיון שנצבר בשביתות אלה הוכיח כי החוק בישראל לקוי וכי אין מערכת של איזונים ובלמים העשויים למנוע נזקים אלה ולבלום את הכוח הבלתי מוגבל להשבית שירותים חיוניים במשק". נשיא האיגוד הדגיש כי האיגוד גיבש חבילת חקיקה מקיפה שהוגשה לממשלה לפני כחודשיים.

לין הוסיף שאסור להתיר מצב שבו קיימת מצד אחד אוזלת יד מוחלטת בטיפול בשביתות כאשר מצד שני, המגזר העסקי והציבורי נפגעים קשות וסובלים מנזקים בלתי הפיכים. "המשק התייצב לאחרונה וישנם סימנים מעודדים מסוימים שעשויים להצביע על תחילתו בקרוב של תהליך ההתאוששות. השבתת המשק עתה תסיג את המשק שוב לאחור ותמנע כל התאוששות בטווח הנראה לעין".

"זכות השביתה אינה מוחלטת ועליונה שבפניה מתבטלות זכויות יסוד אחרות של הציבור הרחב כמו חופש תנועה של בני-אדם ומוצרים או הזכות לקבל שירותים חיוניים אחרים", סיכם לין.