לין: "יש להצטער שהכנסת לא השכילה לעשות את המוטל עליה ולא העבירה אפילו חוק אחד שיצמצם את זכות השביתה"

אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר: "נקודת האור בכל סכסוכי העבודה היא החלטת ביה"ד הארצי לעבודה, שהגבילה את זכות השביתה בכמה וכמה תחומים ושברה את המיתוס הפסול כאילו זכות השביתה הינה זכות מוחלטת".


00:00 ,07.01.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר: "נקודת האור בכל סכסוכי העבודה היא החלטת ביה"ד הארצי לעבודה, שהגבילה את זכות השביתה בכמה וכמה תחומים ושברה את המיתוס הפסול כאילו זכות השביתה הינה זכות מוחלטת".

"איום השביתות בעתיד טרם הוסר. יש להצטער על שכנסת ישראל לא השכילה במשך כל התקופה הזו לעשות את המוטל עליה כדי להגן על הציבור הרחב ועל משק המדינה, ולא העבירה אפילו חוק אחד שיגביל ויצמצם את זכות השביתה". כך אמר היום אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, בתגובה להסכם שהוביל לסיום השביתות במשק.

"ההסתדרות ניהלה מערכת של עיצומים ושביתות בשנת 2003 בממדים שלא היכרנו עד היום, תוך התעללות מרושעת בציבור הרחב ובפגיעה אנושה באינטרסים הכלכלים של המדינה. הרעיון שההסתדרות יכולה לפתוח בשביתה או בעיצומים על מנת לשנות את חוקי הכנסת או למנוע חקיקה עתידית, תוך שהיא שולטת במוקדי הכוח במדינה ומאיימת על שיתוקו של המשק, הינו רעיון מסוכן שיפגע חמורות בדמוקרטיה הישראלית השברירית בלאו הכי".

לין מוסיף ואומר כי יש להצטער שגיל הפרישה לא הועלה ל- 67 לנשים ולגברים תוך תקופת זמן קצרה, להוציא מקצועות בהם קיימת שחיקה פיזית אמיתית, המונעת את המשך תקופת עבודת העובדים. "העלאת גיל הפרישה משמעותה תוספת של 200,000 עובדים מוכשרים למשק, שהוא כשלעצמו מנוע צמיחה שהיה מעלה מאוד את רמת ההשתתפות של האוכלוסייה בכוח העבודה".

עוד אומר לין כי חבל מאוד ששינוים מבניים בשירות הציבורי לא יצאו אל הפועל כבר בשנת 2004 וישארו באג'נדה הלאומית שלנו כנושאים אשר בכוח יהוו מוקדים לסכסוכי עבודה בעתיד. לין מציין כי העובדה שהעלות הכוללת של ויתורי האוצר הינה סכום של 10 מיליארד שקל, עפ"י נתוני האוצר בעצמו, צריכה להדאיג כל אדם אשר עתיד המשק חשוב לו.

"נקודת האור בכל סכסוכי העבודה טמונה בעובדה שביה"ד הארצי לעבודה, בעתירת איגוד לשכות המסחר, רשות הנמלים והתאחדות התעשיינים, אכן הגביל את זכות השביתה בכמה וכמה תחומים ושברה את המיתוס הפסול שהיה מקובל בישראל כאילו זכות השביתה הינה זכות מוחלטת".

לפרטים: אגף דוברות והסברה, 03-5631046