לין: השבתת המשק צעד בלתי מוסרי- עלולה להחזיר את המשק למצב של שנת 85

נשיאות איגוד לשכות המסחר הביעה תמיכה בתכנית הכלכלית וקראה לממשלה להוציא לאלתר צווי ריתוק לעובדים במקומות עבודה חיוניים


00:00 ,08.04.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
נשיאות איגוד לשכות המסחר הביעה תמיכה בתכנית הכלכלית וקראה לממשלה להוציא לאלתר צווי ריתוק לעובדים במקומות עבודה חיוניים.

נשיאות איגוד לשכות המסחר קיימה אמש דיון חירום על רקע כוונת ההסתדרות להכריז על השבתת המשק ביום ד' הקרוב. נשיאות האיגוד אשר הביעה תמיכתה בתכנית הכלכלית, שבה ודרשה מהממשלה לעשות שימוש בסמכותה ולהתקין לאלתר תקנות לשעת חרום. תקנות שבמסגרתן יוצאו צווי ריתוק לעובדים במקומות עבודה חיוניים . נשיאות האיגוד החליטה עוד כי תשקול נקיטת צעדים משפטיים , לרבות הוצאת צווי מניעה אם השביתה תצא לפועל.

אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר אמר שהשביתה אם תתקיים עלולה להחזיר את המשק למצבו בשנת 1985 . לדבריו הממשלה חייבת להפעיל את כל הכלים החוקיים העומדים לרשותה כדי למנוע את הנזקים האדירים הצפויים למשק ולמגזר העסקי כתוצאה מהשבתת המשק. מוטלת עליה אחריות לאומית למנוע קריסת המשק ואחריות זו מחייבת אותה לנקוט צעדים בלתי שגרתיים שימנעו מצב זה.

לין אמר עוד כי השבתת המשק הינה צעד בלתי מוסרי במצב בו שרוי המשק והמגזר העסקי והיא תדרדר את המשק לכאוס כלכלי. לדבריו, ההסתדרות מתמקחת על קיצוצי שכר בעוד שבמגזר העסקי נסגרו בשנתיים האחרונות למעלה מ- 80 אלף עסקים שכל הונם ירד לטימיון. "השבתת המשק כעת תביא לקריסתם של עסקים נוספים בעיקר אלה המושתתים על סחר ביצוא או בייבוא, תגביר את האבטלה והנשכרים היחידים ממנה יהיו אולי מנגנון ההסתדרות והוועדים החזקים".

חברי נשיאות האיגוד הביעו בדיון את תמיכתם בתכנית הכלכלית שגיבש האוצר, לדבריהם גם אם התכנית אינה מושלמת, היא בכיוון הנכון ויישומה יביא לצמצום הדרגתי של המגזר הציבורי ולייעולו. דבר שיאפשר התחלת התאוששותו של המגזר העסקי. נשיאות האיגוד תקפה בחריפות את ההסתדרות והתריעה בישיבה על הנזקים הכבדים שנגרמו כבר כתוצאה מהעיצומים במכס , עד למצב שמפעלים החלו שולחים עובדים הביתה. " ההסתדרות נוהגת בעיוורון מוחלט לגבי כל מה שקורה במשק ובחוסר אחריות לאומי. במצב בו נתון היום המשק, חייבת ההסתדרות למצות את תהליך ההידברות והמו"מ ולא לנקוט בצעד כה קיצוני והרסני למשק ועוד בתקופה זו" .