לין: השביתה המתוכננת של ההסתדרות - פגיעה בדמוקרטיה

"העיצומים הננקטים היום ע"י עובדי המדינה במגזר הציבורי, והאיום על שביתה כללית עליה הכריזה ההסתדרות הכללית, מהווים פגיעה חמורה באושיות הדמוקרטיה הישראלית". כך אומר אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר


00:00 ,27.10.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
מדובר בשביתה פוליטית טהורה המכוונת לסכל חקיקה קיימת בנושא פנסיה ; אין לשכוח כי נושא זה תלוי ועומד בבג"צ בעקבות יוזמת ההסתדרות לביטול החקיקה

"העיצומים הננקטים היום ע"י עובדי המדינה במגזר הציבורי, והאיום על שביתה כללית עליה הכריזה ההסתדרות הכללית, מהווים פגיעה חמורה באושיות הדמוקרטיה הישראלית". כך אומר אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר. לין מציין בדבריו כי במעשיה אלו מכריזה ההסתדרות שאין היא רואה עצמה כפופה לחוקי הכנסת ובעצם שואפת לשנות או למנוע מעשי חקיקה נוספים בדרכים אלימות, כולל השבתה מלאה של השירותים הציבוריים ופגיעה קשה ועמוקה בציבור הרחב ובכלכלת המדינה.

לין מזכיר כי השביתה המתוכננת הוכרזה, לטענת ההסתדרות, בשל הפגיעה בפנסיה על אף שנושא זה כבר עבר בחקיקה בכנסת. "התנהגות זו לוקה בחוסר תום לב קיצוני לאור העובדה שעניין הפנסיה אף תלוי ועומד בבג"צ. במקום להילחם על דעתם של חברי הכנסת ולשכנע אותם בצדקת עמדותיה, מעדיפה ההסתדרות לאיים על כנסת ישראל ולהרתיע אותה מלהעביר חקיקה בה היא מחויבת כמוסד המחוקק של המדינה. היא אפילו מבקשת לבטל דרכי חקיקה קיימים. מדובר בשביתה פוליטית טהורה".

"שביתות מסוג זה מערערות את היסוד המונח בזכות השביתה הניתנת לציבור עובדים כאמצעי הגנה. בשביתות כאלה שואפת ההסתדרות להפקיע את כוח החקיקה ממוסדות השלטון ולמעשה לשתק את יכולתם להעביר חקיקה בדרך דמוקרטית מקובלת של דיונים והצבעות בקרב ציבור חברי הכנסת. אין זה לגיטימי להשתמש בשביתות כאמצעי מאבק, למען מטרות כאלה.

לין מוסיף כי לשיא הצביעות מגיעה ההסתדרות הכללית בטענתה שאין להתערב באמצעות חקיקה ביחסי עבודה במשק או לשנות הסכמים. "הרי ההסתדרות בעצמה יזמה, באמצעות חקיקה, שינויים מפליגים ביחסי עבודה במשק ואפילו ביטולם של הסכמים קיבוציים קיימים, כגון חוק שכר מינימום וחוק קבלני כוח אדם".