לין: ההסתדרות ניסתה במהלכיה לקעקע את הדמוקרטיה אך נכשלה בגדול

אוריאל לין : "ביה"ד הארצי לעבודה קבע למעשה כי זכות השביתה אינה זכות מוחלטת וכי ההסתדרות אינה יכולה להפעיל את נשק השביתה, מתי שהיא רוצה בכל מקום שהיא רוצה ומכל סיבה הנראית לה מוצדקת"


00:00 ,03.11.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
"ביה"ד הארצי לעבודה קבע למעשה כי זכות השביתה אינה זכות מוחלטת", אמר אוריאל לין נשיא איגוד לשכות המסחר

"ביה"ד הארצי לעבודה קבע למעשה כי זכות השביתה אינה זכות מוחלטת וכי ההסתדרות אינה יכולה להפעיל את נשק השביתה, מתי שהיא רוצה בכל מקום שהיא רוצה ומכל סיבה הנראית לה מוצדקת".

דברים אלה אמר היום עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר לאחר שביה"ד הארצי לעבודה נעתר לבקשת האיגוד והורה להסתדרות שלא להשבית את המכס. לין הדגיש כי היוזמה להגשת העתירה נולדה באיגוד עצמו והוא מודה לגורמי המשק האחרים שהצטרפו לאחר מכן לעתירה.

לין הוסיף ואמר כי פסיקת ביה"ד מוכיחה כי השימוש בזכות השביתה חייב להיות מוגבל וכי יש תמיד לאזנה מול הפגיעה באינטרסים החיוניים של המדינה והציבור הרחב.

עוד הוכח בפסיקה כי ההסתדרות אינה יכולה למנוע מהמוסדות הנבחרים במדינה להעביר חוקים או לקדם רפורמות כלכליות על פי השקפתם. "ההסתדרות ניסתה במהלכיה לקעקע את אושיות הדמוקרטיה ולהניע בכוחנות את הממשלה והכנסת כדי להשיג את מטרותיה – אך נכשלה בגדול" הדגיש לין.

איגוד לשכות המסחר טען, בין השאר, בעתירתו כי המניעים לשביתה פוליטיים וכי שביתה זו תגרום למשק ולמגזר העסקי נזקים כבדים ביותר. "הוצאת צו המניעה נגד השביתה מאשרת את טענות האיגוד" אמר לין.


הנמלים חזרו לעבודה רגילה ; אגף המכס ממשיך במתכונת של עיצומים

בנמלי הים שבה העבודה למתכונת מלאה בשעה 10:00 לאחר שובם של הנתבים לעבודה. הנתבים נענו בבוקר להוראת איגוד קציני הים ולא איפשרו הכנסתן והוצאתן של אוניות.

במהלך הבוקר נמשכו כסדרן עבודות הפריקה והטעינה של האניות שעגנו בנמל אשדוד. בנמל חיפה, בו מרבית האניות יצאו בלילה מחוץ לנמל מחשש השביתה, שבה העבודה לסדרה עם חזרתם של הנתבים בעבודה.


יו"ר ועד העובדים של אגף המכס, מר אבי אדרי, מציין כי החל משעות הבוקר חזר המכס למתכונת הרגילה של הימים האחרונים, כלומר לעבודה במתכונת של עיצומים. לדבריו, העיצומים אפילו קצת הוחרפו ויש עיכובים של סחורות בתהליך השחרור האוטומטי. מר אדרי הוסיף ואמר שהיום בשעות הערב תיעשה הערכת מצב בכדי לשקול את המשך הצעדים.