יו"ר ועד עובדי המכס: נציגי האוצר נמנעים מלהתחייב שלא יחולו פיטורי עובדים

5,500 העובדים במס-הכנסה, מע"מ, מיסוי מקרקעין, מכס ושע"מ פותחים בשביתה כללית החל מיום רביעי 01/09/04, זאת לאחר שהופשרה הקפאת סכסוך העבודה שאושר לעובדים, על-כך מסר אבי אדרי – יו"ר ועד עובדי המכס והמע"מ בשם כל הועדים


00:00 ,29.08.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
עובדי המכס לא יבדקו כלל את הנוסעים היוצאים והנכנסים לישראל, עובדי המע"מ לא יעסקו בגביית המס, עובדי מס-הכנסה יפסיקו את עבודתם ואת קבלת הקהל וכך גם יתר העובדים.

5,500 העובדים במס-הכנסה, מע"מ, מיסוי מקרקעין, מכס ושע"מ פותחים בשביתה כללית החל מיום רביעי 01/09/04, זאת לאחר שהופשרה הקפאת סכסוך העבודה שאושר לעובדים, על-כך מסר אבי אדרי – יו"ר ועד עובדי המכס והמע"מ בשם כל הועדים.

לדברי ראשי העובדים: מגמת האוצר לפטר בהדרגה 15-20% עובדים, תביא לקריסת כל המערכות ולהפחתה של כ- 15% בגביית המס. אדרי טוען כי המו"מ הופסק תוך שנציגי האוצר נמנעים מלהתחייב שלא יחולו פיטורים של העובדים במסגרת תוכנית זו.

ראשי הועדים האשימו את משרד האוצר בגרימת השביתה הכוללת וטענו כי: "האחראים לכך הם אלה שחושבים שניתן לפגוע בציבור עובדים מסור באמצעות צעדים חד-צדדים שיפגעו במאות משפחות של עובדים בישראל".

עובדי האגפים גובים בשנה סך של 154 מיליארד ₪, מתוכם למעלה מ-85 מיליארד ₪ גביית מס-הכנסה ולמעלה מ-54 מיליארד ₪ - גביית מכס ומע"מ לשנה. לדברי אבי אדרי, הקיצוץ המתוכנן בצוות העובדים יקטין עפ"י מסמכים כלכליים את היקף ההכנסות בהיקף משוער של 15-18 מיליארד ₪ בשנה וזאת בשל הירידה בהתייעלות, אי הכרת תחומי הפעילות וההתארגנות כתוצאה מפיטורי העובדים.