חקלאי הגליל מגדלים פירות ייחודיים גם בחורף

חברת פירות בן דור חתמה על הסכמים לגידול זני פירות ישראלים ייחודיים בחוות חקלאיות במדינות בחצי הכדור הדרומי. ההסכמים מאפשרים שמירת רציפות של הזנים הייחודיים על המדפים כמעט לכל אורך השנה


00:00 ,19.02.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת פירות בן דור חתמה על הסכמים לגידול זני פירות ישראלים ייחודיים בחוות חקלאיות במדינות בחצי הכדור הדרומי. ההסכמים מאפשרים שמירת רציפות של הזנים הייחודיים על המדפים כמעט לכל אורך השנה
 
פירות הקיץ הישראלים מככבים כבר שנים רבות על המדפים ברשתות השיווק היוקרתיות באירופה כגון מרקס אנד ספנסר, סיינסבורי, טסקו ואחרות אולם מדי שנה, בעונת הסתיו, מסתיים הקטיף בארץ והמדפים מתרוקנים מהזנים הייחודיים לישראל. אילוצי הטבע פוגעים במאמץ לשמור על נאמנות הקונים ולהקנות להם הרגלי קנייה קבועים.
 
חברת פירות בן דור מיסוד המעלה, ממפתחי ויצואני הפירות הגדולים בישראל, מצאו פתרון וחתמו על הסכמים לגידול זני פירות ישראלים ייחודיים בחוות חקלאיות במדינות בחצי הכדור הדרומי ובהן צ'ילה, דרום אפריקה ואוסטרליה.

ההסכמים, שנעשו בתיאום ולעיתים בתיווך ועידוד של רשתות שיווק אירופאיות, מאפשרים שמירת רציפות של הזנים הייחודיים על המדפים כמעט לכל אורך השנה. בעונת הקיץ שלנו המטעים בחצי הכדור הדרומי בתרדמה ולכן אינם מתחרים בפרי המגיע מישראל.
 
העברת הגידול החורפי לחצי הכדור הדרומי היא תהליך מתמשך, הכולל שמירת חומר הריבוי בהסגר כדי לוודא שהוא אינו נושא מחלות שיפגעו בצומח בארץ היעד ולאחר מכן בדיקת התאמה לתנאי האקלים. רק בתום התהליך מתקבל פרי בכמות מסחרית. הפרי לא ניתן לייבוא לישראל בשל מגבלות הגנת הצומח.
 
הגידול במדינות רחוקות מאפשר פיתוח שווקים שהפרי הישראלי אינו מגיע אליהם באופן טבעי. כך למשל, זני פירות מפיתוח בן דור הגדלים באוסטרליה יגיעו למדפים במדינות במזרח הרחוק ואילו הפירות מצ'ילה מגיעים לארצות הברית בנוסף לאירופה וזוכים להצלחה גדולה. פירות בן דור נמצאים במו"מ על מתן זיכיונות לגידול זני הפירות גם בניו זילנד.
 
זני השזיפים והמשמשים שהועברו לגידול בחו"ל הם זנים שפותחו במשתלות בן דור, והם ייחודיים בקנה מידה עולמי וזוכים לביקוש רב. רוב הפירות המיוחדים מהמטעים בגליל עושים את דרכם ליצוא, מאחר והצרכן בעיקר באנגליה מוכן לשלם עבור פרי איכותי וייחודי.
 
לדברי ספי בן דור, בשנים האחרונות יש שינוי בהרגלי הצריכה של הצרכן הישראלי ומתפתחת שכבה שמוכנה לשלם עבור פרי טעים ואיכותי. לכן יורחב במהלך הקיץ השיווק בישראל של הפירות המיוחדים ברשתות וחנויות המתמחות במוצרי גורמה.