ועדי העובדים באגף המיסים שבעי רצון: הושג הסכם קיבוצי לאי-פיטורים בשינויים מבניים ביחסי עבודה

אבי אדרי, שייצג את ראשי הועדים במו"מ מול הנהלת אגף המיסים, ציין הבוקר כי החתימה על הסכם קיבוצי ראשון המונע פיטורים בשינויים מבניים שייערכו בעתיד באגפי המיסים, הינו הישג תקדימי ל- 5,500 עובדי מס-הכנסה, מע"מ, מכס, מיסוי מקרקעין ושע"מ


00:00 ,02.09.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
אבי אדרי, שייצג את ראשי הועדים במו"מ מול הנהלת אגף המיסים, ציין הבוקר כי החתימה על הסכם קיבוצי ראשון המונע פיטורים בשינויים מבניים שייערכו בעתיד באגפי המיסים, הינו הישג תקדימי ל- 5,500 עובדי מס-הכנסה, מע"מ, מכס, מיסוי מקרקעין ושע"מ.

לדברי אדרי, יו"ר ועד עובדי מע"מ ומכס: "זו הפעם הראשונה בתולדות יחסי העבודה שהושג הסכם עם נציגי הממשלה ולפיו לא יהיו פיטורים במסגרת השינויים המבניים המתוכננים באגפי המיסים. הוחלט כי שינוי מבני ייעשה תוך שיתוף פעולה מלא עם נציגי העובדים וזאת במסגרת 9 החודשים שלגביהם סוכם אמש".

המו"מ עמד אמש בצל ההשבתה הכוללת של כל העובדים שהשביתו את המכס, את נמלי הים והתעופה, את מעברי הגבול, את משרדי מס-הכנסה, את משרדי מע"מ ואת רישום המקרקעין וזאת על רקע דרישתם העקרונית שלא ייעשו שום שינויים מבניים או פיטורים במסגרת התוכנית לרפורמה באגפי המיסים.

אדרי טוען כי מאבקם הצודק של העובדים ועמדתם חסרת הפשרות הביאו לבסוף לאחר 3 לילות של דיונים מתישים, את נציגי האוצר והממשלה להבין כי את מה שמבטיחים גם במו"מ וגם באמצעי התקשורת צריך גם לקיים.

"ככל הידוע, זו הפעם הראשונה בתולדות יחסי העבודה שתוכנית לשינויים מבניים תעשה במשותף עם נציגות העובדים ללא מתכונת פיטורים כלשהי ואף על מרכיבי התוכנית ידונו נציגי האוצר עם הועדים המייצגים את העובדים", אמר אדרי והוסיף כי "זהו יום חשוב בתולדות יחסי העבודה, שעה שהמעסיקים הכירו בכך שלא ניתן להנחית תוכנית חשובה ככל שתהיה בנסיון חד-צדדי לבצע מהלך של פיטורים".

עובדי המיסים מגייסים בגביה בשנה כ- 154 מיליארד ₪, מתוכם 85 מיליארד ₪ - עובדי מס-הכנסה ו-69 מיליארד ₪ - עובדי מכס, מע"מ ושאר עובדי המיסים. לטענת נציגי העובדים, ניתן להגדיל עוד יותר את היקף הגיוס והגביה בתוכנית פריסה שונה של אגפי המיסים, צעד זה חייב להעשות בשיתוף ראשי אגף המיסים באוצר.

אדרי מדגיש עוד כי במהלך המו"מ, למרות חילוקי הדעות האוירה היתה חיובית ונוצרו יחסי אמון מחודשים בין נציגי העובדים לבין ראשי אגפי המס באוצר.